اینترنت و شبکه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 18, 2018
22:52 یکشنبه، 27ام آبانماه 1397
کد خبر: 95693

۸ سایت معتبر برای دانلود رایگان نرم‌افزار

سایت‌های دانلود نرم‌افزار رایگان زیادی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها خطرناک هستند. در برخی از این سایت‌ها آنتی‌ویروس‌ها و نرم‌افزارهای مشابه تقلبی ارائه می‌شود که در اصل یک نوع بدافزار هستند. بهره‌گیری از نرم‌افزارهای امنیتی مناسب باعث می‌شود که در برابر چنین سایت‌هایی در امان باشید ولی در کل بهتر است که برای این کار، از همان ابتدا به استفاده از سایت‌های معتبر دانلود رایگان نرم‌افزار روی بیاورید. البته باید خاطرنشان کنیم که هیچ سایتی-آن هم سایت‌های مربوط به دانلود رایگان نرم‌افزار-معمولا ۱۰۰ درصد ایمن نیستند ولی این ۸ سایت، تا حد زیادی ایمن و معتبر محسوب می‌شوند و با خیال راحت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
 
۱. سایت Ninite
اگر با سایت Ninite آشنایی ندارید، باید بگوییم که در این سایت می‌توانید نرم‌افزارهای موردنظر خود را انتخاب کنید و سپس با دانلود و نصب یک Installer، تمام این نرم‌افزارها نصب می‌شوند. این سایت از امنیت بالایی بهره می‌برد و به همین خاطر بدون نگرانی از دانلود بدافزار یا نرم‌افزارهای ناخواسته، می‌توانید از آن بهره ببرید. همچنین با اجرای دوباره Installer مذکور، وضعیت به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها بررسی و جدیدترین آپدیت‌ها دانلود می‌شود.
 
۲. سایت Softpedia
سایت Softpedia یکی از بهترین سایت‌های دانلود نرم‌افزار رایگان و بزرگ‌ترین مرجع برای دانلود برنامه‌های مختلف است و از بیش از ۸۵۰ هزار فایل میزبانی می‌کند. این سایت همواره جدیدترین نسخه‌ی نرم‌افزارها را ارائه می‌کند و نه‌تنها لزومی به نگرانی در رابطه با بدافزار و موارد مشابه وجود ندارد، بلکه می‌توانید مطمئن باشید که همواره جدیدترین نسخه نرم‌افزارهای مذکور را دریافت می‌کنید.
 
علاوه بر این، این سایت رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و به‌راحتی می‌توانید انواع و اقسام نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مربوط به ویندوز، مک، لینوکس، اندروید یا ویندوز موبایل را در آن پیدا کنید و در این سایت آرشیو خوبی از نسخه‌های مختلف این برنامه‌ها وجود دارد.
 
۳. سایت MajorGeeks
هرچند ظاهر سایت MajorGeeks مشابه سایت‌هایی است که در دهه ۹۰ میلادی فعالیت می‌کردند، ولی باید خاطرنشان کنیم که روزانه چندین هزار کاربر از سرتاسر جهان نرم‌افزارهای موردنیاز خود را از این سایت دریافت می‌کنند. برای دانلود رایگان نرم افزار توصیه می‌کنیم ابتدا به بخش Top Freeware Picks سر بزنید و بعد از آن، سر فرصت به گوشه و کنار این سایت نگاهی بیندازید.
 
۴. سایت FileHippo
سایت FileHippo هم شهرت زیادی دارد و میزبان بیش از ۲۰ هزار نرم‌افزار فعال است که در ۱۶ گروه مختلف دسته‌بندی شده‌اند. فقط باید به این نکته اشاره کنیم که برای دانلود، اگر این سایت پیشنهاد نصب نرم‌افزار مدیریت دانلود را ارائه داد، از این مرحله رد شوید و فقط نرم‌افزارهای موردنظر خود را دانلود کنید.
 
یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این سایت، نرم‌افزاری است که با دانلود و اجرای آن، برنامه‌های موجود در سیستم بررسی می‌شود و اگر آپدیت جدید مربوط به آن‌ها عرضه شده و در این سایت وجود داشته باشد، می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید. برای دانلود رایگان نرم افزار، این سایت یکی از بهترین گزینه‌های موجود محسوب می‌شود.
 
۵. سایت Download Crew
اگرچه سایت Download Crew رابط کاربری شلوغ و نه‌چندان جذابی دارد، ولی در عوض برای تقریبا تمام برنامه‌ها نقد و بررسی کوتاهی را منتشر کرده که به‌صورت مختصر و مفید به مزایا و معایب نرم‌افزارهای مذکور می‌پردازد. برای شروع، می‌توانید به بخش‌های Most Popular Downloads و Editor’s Choice سر بزنید. در این سایت، برنامه‌های مختلفی برای ویندوز، مک، لینوکس و اندروید وجود دارد.
 
۶. سایت FileHorse
آرشیو سایت FileHorse چندان غنی نیست ولی در عوض تمرکز مدیران این سایت معطوف به انتخاب و ارائه‌ی بهترین نرم‌افزارها در دسته‌های مختلف است؛ نرم‌افزارهایی که فاقد بدافزارها و موارد مشابه هستند. به همین خاطر اگر می‌خواهید در بخش‌های مختلف بهترین نرم‌افزارها را نصب کنید، توصیه می‌کنیم که نگاهی به این سایت بیندازید.
 
۷. سایت FilePuma
سایت FilePuma شباهت زیادی به سایت FileHippo دارد ولی اصلی‌ترین نقطه قوت سایت FilePuma، در دسته‌بندی نرم‌افزارهای موجود در آن است که کار کاربر را برای دانلود رایگان نرم افزار راحت‌تر می‌کند. همچنین این سایت هم یک نرم‌افزار مربوط به بررسی نسخه‌ی نرم‌افزارهای نصب‌شده در سیستم را ارائه می‌دهد که در اوقاتی که نرم‌افزار سایت FileHippo به خوبی کار نمی‌کند، می‌توانید از آن استفاده کنید.
 
۸. سایت SnapFiles
سایت SnapFiles هم با دیگر سایت‌های مربوط به دانلود نرم‌افزار، تفاوت چندانی ندارد. با این وجود، یکی از بخش‌های جذاب این سایت که مورد توجه طرفداران دانلود رایگان نرم افزار قرار می‌گیرد، بخش Daily Freeware Pick است که هر روز یک نرم‌افزار رایگان را معرفی می‌کند. اگر هر روز به این سایت سر بزنید، در این بخش به نرم‌افزارهای جالبی برمی‌خورید که شاید بتوانند نظر شما را جلب کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.