اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 18, 2018
22:56 یکشنبه، 27ام آبانماه 1397
کد خبر: 95695

الکسا قوی‌تر می‌شود

دستیارهای صوتی این روزها به خوبی در دنیا فراگیر شده‌اند و بی‌شک آمازون یکی از بهترین‌های این صنعت است. آمازون الکسا امروز می‌تواند خیلی از دستگاه‌های هوشمند شما را کنترل کند. از انواع لامپ‌ها گرفته تا حتی آبگرم کن و پیکیج‌های منزل را می‌شود با فرمان صوتی تنظیم کرد، اما ظاهرا اینها برای آمازون کافی نیست. آمازون تصمیم جدی دارد تا رنج دستگاه‌هایی که با الکسا کار می‌کنند را گسترش دهد.
 
در همین راستا آمازون ویژگی «Wake-on-LAN» را به دستگاه‌های خود اضافه کرده تا بتواند خیلی دستگاه‌های دیگر را هم روشن کند. از جدیدترین این دستگاه‌ها می‌توان به کنسول بازی ایکس باکس اشاره کرد که امروزه به الکسا متصل است و با فرمان صوتی می‌توانید آن را روشن کنید و برخی فرمان‌ها را نیز با درخواست صوتی اجرا کنید.
 
آمازون حالا می‌خواهد این ویژگی را برای تلویزیون‌ها هم فعال کند. از آنجایی که اکثر تلویزیون‌های امروزی به اینترنت متصل می‌شوند، در آینده احتمالا بتوانید تلویزیون خود را هم با فرمان صوتی به الکسا روشن کنید. از پیشگامان این همکاری باید به ال‌جی، های‌سنس و ویزیو اشاره کرد که تلویزیون‌های خود برای همکاری با آمازون الکسا آماده کرده‌اند. از آنجایی که به گفته آمازون این ویژگی نیاز به هیچ قطعه سخت‌افزاری اضافه‌ای ندارد درنتیجه احتمالا همه شرکت‌های سازنده تلویزیون از آن استقبال بسیار خوبی خواهند کرد. پس اگر در آینده نزدیک متوجه شدید که همه دستگاه‌های شما با فرمان صوتی توسط الکسا کنترل می‌شوند تعجب نکنید!
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.