اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 18, 2018
23:03 یکشنبه، 27ام آبانماه 1397
کد خبر: 95700

کاهش یک چهارمی مصرف برق در وزارت ارتباطات

مطابق اعلام دبیرخانه نظام مدیریت سبز ارتباطات و فناوری اطلاعات مصرف برق در شش ماه نخست امسال در این وزارتخانه نسبت به سال گذشته نزدیک به یک چهارم کاهش داشته است.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیرخانه نظام مدیریت سبز ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که باتوجه به اقدامات انجام شده در سال جاری، مصرف برق در وزارت ارتباطات (براساس کیلووات ساعت) در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد کاهش داشته است.
این موفقیت در پی اجرای برنامه مدیریتی سبز اتفاق افتاد که ازسوی وارتخانه اعلام شد و پس ازروی کار آمدن  فرهاد معارفی معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات بطور جدی پیگیری شد.
وی چندی پیش طی حکمی اعضای دبیرخانه نظام مدیریت سبز ارتباطات را منصوب کرد.
برپایه این حکم شاهین جعفرپور با حفظ سمت به عنوان عضو و دبیر نظام مدیریت سبز ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب شد و پس از آن داوود سبوحی رییس مرکز بازرسی نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات، مجید خباز مدیر کل امور اداری و پشتیبانی، علیرضا واحد پور فرد ذیحساب و مدیر کل امور مالی، سمیرا انصاری رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات، علی اسفیدانی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تلفیق بودجه،‌ سید جمال هادیان طبایی زواره رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، مهرداد ترابیان مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان ها، به عنوان اعضای نظام مدیریت سبز ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب شدند.
همچنین دبیرخانه نظام مدیریت سبز ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که فقط 10 درصد از صرفه جویی که در مصرف برق بوقوع پیوسته، در پی مدیریت مصرف سیستم روشنایی بوده است.
این دبیرخانه همچنین برای شش ماهه دوم و تداوم کاهش مصرف انرژی در وزارت ارتباطات توصیه هایی به قرار زیر ارایه کرده است: پرهیز از بازگذاشتن در و پنجره ها هنگام روشن بودن سیستم گرمایشی، استفاده از روشنایی طبیعی در روز به جای چراغ های مصنوعی (در صورت امکان)،جلوگیری از گرم کردن افراطی اتاق ها، خاموش کردن تجهیزات اداری در مواقعی که استفاده ای از آن ها نمی شود، استفاده از پرینترها به صورت مشترک (در صورت امکان) وخاموش کردن لامپ ها هنگام ترک اتاق ها و برخی موارد دیگر در راستای صرفه جویی بیشتر پیشنهاد شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.