رسانه‌های اجتماعی

November 19, 2018
12:19 دوشنبه، 28ام آبانماه 1397
کد خبر: 95716

رسانه‌های نوین شریک قدرتمند سنتی‌ها

رییس مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر نقش رسانه‌های نوین در شکل‌گیری اقتصاد، گفت: رسانه‌های نوین شریک قدرتمند سنتی‌ها هستند که البته هنوز سن کمی دارند و به بلوغ نرسیدند اما شاهد تولید محتوا توسط کاربران هستیم.
 
ابوالحسن فیروزآبادی امروز در نخستین نشست همایش و نمایشگاه رسانه‌های نوین و شکل‌دهی نهادهای اجتماعی با اشاره به نقش فضای مجازی و رشد سریع آن در کشور بیان کرد: ما در حوزه تکنولوژیکی رشد سریعی داشتیم و شاید تحولات موبایل با پهنای باند بودیم و پلت‌فرم‌هایی ارایه شده که با کمک آن‌ها می‌توان به راحتی کار رسانه‌ای انجام داد.
 
وی با تاکید بر نقش رسانه‌های نوین و اثرگذاری ۴۰ تا ۵۰ درصدی آن‌ها و این‌که هنوز به بلوغ نرسیده و ساختارمند نیستند تاکید کرد: با وجود این ما شاهد فعال شدن UGC و تولید محتوا توسط کاربران هستیم.
 
رییس مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر لزوم ساختارمند شدن رسانه‌های نوین اظهار کرد: در حال حاضر توازن مناسبی در موضوعات مطرح در فضای رسانه‌ای نوین کشور وجود ندارد. برای مثال در حوزه سرگرمی، تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی بیش از حد تعادل است.
 
فیروزآبادی ادامه داد: برخی موضوعات مانند مباحث اقتصادی ضروری است که علاوه بر شفاف‌سازی، آگاهی‌بخشی درباره‌ی آن‌ها مورد توجه قرار بگیرد، هم‌چنان که به کارگیری ابزارهای پولی مالی جدید در دنیا حوزه‌های جدیدی را ایجاد کرده و این حوزه‌ها نیازمند آگاهی‌بخشی است.
 
وی هم‌چنین با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران بیان کرد: در دور جدید تحریم‌های آمریکا، در رسانه‌های نوین برای مردم فضاسازی نکرده‌ایم، شاید علت آن این باشد که مردم بیش‌تر درگیر موج‌های نوسان قیمت‌ها شدند. اما کاری که آمریکا با ایران کرد، در طول تاریخ بی‌نظیر بوده است. تحریم آمریکا برای ایران سابقه 40 ساله دارد و جدید نیست اما این بار آمریکا همه دنیا را تحریم کرد که با ایران رابطه نداشته باشند و این زورگویی آشکار است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.