تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 20, 2018
15:56 سه شنبه، 29ام آبانماه 1397
کد خبر: 95769

بیت کوین در یک نظرسنجی توییتری محبوب‌ترین روش سرمایه‌گذاری شد!

ران پال، عضو سابق کنگره آمریکا در تاریخ ۱۵ نوامبر طی یک نظرسنجی که در حساب توییتر خود انجام داد، از کاربران این رسانه اجتماعی سؤال کرد که اگر به آن‌ها یک هدیه ۱۰ هزار دلاری بدهند که باید برای ۱۰ سال به همان فرم نگه داشته شود، ترجیحشان برای دریافت هدیه چه خواهد بود؟ اکثریت کاربران شرکت‌کننده در این نظرسنجی، بیت کوین را انتخاب نموده‌اند.
 
از میان پاسخ دهندگان به این نظرسنجی، ۵۰ درصد پاسخ داده‌اند که مایل به دریافت هدیه ۱۰ هزار دلاری خود به‌صورت بیت کوین هستند و پس از آن، طلا با ۳۷ درصد، دومین دارایی برتری بود که انتخاب شد. گزینه سوم به اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری امریکا، با ۱۱ درصد و آخرین انتخاب کاربران به دلار آمریکا تنها با ۲ درصد، اختصاص یافته بود.
 
قیمت بیت کوین، اخیراً به مدتی طولانی پایدار مانده بود تا اینکه بیش از ۱۰ درصد ارزش خود را طی ۲۴ ساعت و یک روز قبل از این نظرسنجی، از دست داد. تحلیلگری از شرکت مشاوره Fundstrat، پیش‌بینی کرده است که بیت کوین به زمانی چندهفته‌ای یا حتی چندماهه نیاز دارد تا وضعیت خود را بهبود بخشد. همچنین تحلیلگری از Bloomberg Intelligence اظهار داشته است که بیت کوین در مسیر قیمت ۱۵۰۰ دلاری قرار دارد.
 
نماینده سابق تگزاس، پیش از این در ۵ دسامبر ۲۰۱۷، یک نظرسنجی مشابه با نتایج تقریباً مشابهی انجام داده بود که دلار امریکا همان امتیاز را کسب کرده و بیت کوین در نظرسنجی قبلی، ۴ درصد بیشتر از نتیجه نظرسنجی اخیر را به خود اختصاص داده بود.
 
قیمت بیت کوین در تاریخی که نظرسنجی سال ۲۰۱۷ انجام شده بود، در حدود ۱۱٫۵ دلار قرار داشت و اندکی با رسیدن به قیمت حداکثری ۲۰ هزار دلاری خود در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۷، فاصله داشت.
 
رن نونر، بنیان‌گذار و مدیرعامل اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری و مشاوره درزمینه ارزهای دیجیتال به نام Onchain Capital، یک نظرسنجی مشابه اما با محوریت ارزهای دیجیتال در حساب توییتر خود انجام داده بود که در این نسخه از نظرسنجی، گزینه‌های موجود شامل بیت کوین (BTC)، ریپل (XRP)، بیت کوین کش ساتوشی ویژن (BCHSV)، و بلیت های خطوط هوایی امریکا بودند.
 
در زمان نگارش این خبر، هنوز هم ۳ ساعت به اتمام نظرسنجی نونر باقی‌مانده است و ۵۲ درصد از پاسخ‌دهندگان تمایل به نگهداری ریپل دارند. بیت کوین با ۳۹ درصد آرا، دومین گزینه محبوب کاربران و بلیط خطوط هوایی امریکا با ۷ درصد در رده سوم و در آخر، بیت کوین کش SV با ۲ درصد آرا قرار گرفته است.
 
همچنین در زمان نگارش این مطلب، ریپل باری دیگر جایگاه دوم بازار ارزهای دیجیتال را از اتریوم ربوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.