تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 21, 2018
11:14 چهارشنبه، 30ام آبانماه 1397
کد خبر: 95785

طرح پیام رسان داخلی برای جایگزینی کارت سوخت وجود خارجی ندارد

ادعای مدیر یک پیام رسان داخلی برای جایگزینی کارت سوخت در حالی مطرح شده است که سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی می گوید «از این موضوع اطلاعی نداریم و تاکنون جلسه ای در این باره برگزار نشده است».
 
 
به گزارش ایرنا، مدیرعامل یک پیام رسان داخلی دیروز (سه شنبه) از طرحی برای جایگزینی کارت سوخت خبر داد.
وی که شمار کاربران فعال این پیام رسان را 2 میلیون و 800 هزار نفر اعلام کرد، توضیح داد: این روند بهتر از مدیریت و سهمیه بندی سوخت از طریق کارت بانکی است؛ زیرا صدور کارت پرهزینه است.
وی ادعا کرد این موضوع از طریق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران پیگیری شده است و افزود: اوایل هفته آینده این طرح توسط مدیرعامل این شرکت بررسی می شود.
 
شرکت ملی پخش: اطلاعی از این طرح نداریم
در همین پیوند، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی عصر سه شنبه به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: ادعای مطرح شده از سوی این فرد، در دستور کار شرکت قرار ندارد و وی تاکنون جلسه ای با این شرکت نداشته است.
«جعفر پورفرجودی» افزود: درهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای دریافت طرح همه افراد باز است اما اینکه افرادی ایده های خود را پیش از برگزاری جلسه به شکلی مطرح کنند که گویا آن موضوع، قطعی شده است و آن را به شرکت ملی پخش نسبت دهند، اقدام درستی نیست و غیرحرفه ای به شمار می رود.
با توجه به رشد بی رویه مصرف و قاچاق بنزین، احیای کارت سوخت در دستور کار قرار دارد و بر این اساس شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از مالکان خودرو و موتورسیکلت که کارت سوخت خود را گم کرده اند، خواست تا بیست و چهارم آذرماه برای دریافت کارت سوخت اقدام کنند.
با جدی شدن بحث احیای کارت سوخت، بازار شایعه ها نیز داغ شده است، بنابراین شهروندان باید برای دریافت اطلاعات فقط به مراجع رسمی مراجعه کنند.
 
تلاش پیام رسان های داخلی برای تقویت جایگاه در بازار
موضوع پیام رسان های داخلی پس از تصمیم دستگاه قضایی برای مسدودسازی شبکه تلگرام داغ شد. 
از آن زمان، تلاش شد پیام رسان های داخلی با فرصت تقویت شوند.
این مجموعه های نوپا در ماه های اخیر تلاش زیادی کرده اند که جایگاه خود را در بازار کشور تثبیت کنند و به گفته «صادق عباسی شاهکوه» مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران، 9 پیام‌رسان‌ داخلی امکانات رایگان و زیرساخت‌های لازم از جمله پنج میلیارد تومان وام دریافت کردند.
با این همه، برخی از آنها با وجود حمایت های گسترده به علت ضعف های فنی و ساختاری نتوانستند در هدف های خود موفق شوند و برخی گزارش ها نشان می دهد شمار کاربران این پیام رسان ها کاهش یافته است.
سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز بیست و هفتم آبان ماه به خبرنگار ایرنا گفت: از این به بعد فقط 2 پیام رسان بومی که از نظر فنی توانایی های لازم را برای جلب بیش از 10 میلیون کاربر دارند، مورد حمایت های بیشتر قرار می گیرند.
«سیدجمال هادیان طبایی زواره» ادامه داد: سایر پیام رسان هایی که از نظر فنی نتوانسته اند سازوکارهای لازم را فراهم کنند با هدف پیشگیری از اتلاف منابع ملی از این به بعد مورد حمایت قرار نمی گیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.