رسانه‌های اجتماعی

November 21, 2018
17:45 چهارشنبه، 30ام آبانماه 1397
کد خبر: 95801

دلیل اختلالات فیس‌بوک و اینستاگرام مشخص شد

اختلالات گسترده فیس‌بوک و اپلیکیشن‌های وابسته به این برند، سخنگوی این شرکت را به اظهارنظر درباره علت این رویداد واداشت.
 
اختلالات گسترده روز گذشته فیس‌بوک و اپلیکیشن‌های وابسته به این کمپانی نظیر اینستاگرام و واتساپ باعث شد تا سخنگوی این کمپانی به اظهارنظر درباره علت بروز این اختلالات ناچار شود.
 
سخنگوی این کمپانی گفته است که از ابتدای روز گذشته، پیکربندی یک سرور باعث بروز مشکلات متناوب در اپلیکیشن‌های فیس‌بوک شده و همین تجربه بدی را در استفاده از برنامه‌ها برای کاربران ما ایجاد کرد.
 
با وجود اینکه مشکل در حال حاضر حل شده اما این برند در برابر ناراحتی‌های ایجاد شده در بین کاربران، ابراز تأسف کرده است.
 
کاربران امریکایی و اروپایی فیس‌بوک روز گذشته گزارش‌های بسیاری را برای این کمپانی مبنی بر از دسترس خارج شدن سرویس مذکور ارسال کردند و خود این کمپانی نیز اختلالات ایجاد شده را با انتشار گزارشی روی سایت توسعه‌دهندگان تأیید کرد که به نقل از سخنگوی این برند مطرح شد.
 
با بروز این اختلالات چیزی نگذشت که هشتگ FacebookDown به یکی از بیشترین ترندهای موضوعی در توییتر تبدیل شد.
 
در پی این اتفاق به سرعت هشتگ instagramDown نیز تبدیل به هشگ شد که نشان از قطع دسترسی به این اپلیکیشن داشت.
 
اغلب کاربرانی که روز گذشته با اختلالات در دسترسی به فیس‌بوک مواجه بودند با پیام «متأسفیم، موردی اشتباه شده است و ما در حال رفع آن هستیم» مواجه می‌شدند.
 
با توجه به اطلاعاتی که سایت DownDetector منتشر کرد، بیشترین کاربرانی که با اختلال سراسری برنامه‌های فیس‌بوک مواجه شدند در ایالات متحده امریکا و اروپا مستقر بودند و همچنین دامنه آن به اندازه‌ای بوده که گزارش‌های اختلالی را از سوی مناطق آسیایی دریافت کرده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.