اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 26, 2018
15:00 دوشنبه، 5ام آذرماه 1397
کد خبر: 95820

مقایسه وضعیت سرعت دانلود در ۱۴کشور

تحقیقی جدید نشان می دهد اختلاف میان سرعت دانلود اینترنت موبایل و وای فای در تلفن های هوشمند در ایران ۸.۳ مگابیت برثانیه است.
 
به گزارش انگجت، شرکت OpenSignal تحقیقی درباره متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل و وای فای هات اسپات در تلفن های هوشمند میان ۸۰ کشور انجام داده است. طبق نتایج این گزارش در ۳۳ کشور یا حدود ۴۱ درصد کشورهای مورد بررسی، سرعت دانلود اینترنت موبایل سریع تر از  وای فای است.
 
یکی از کشورهای مورد بررسی در فهرست ایران است که با توجه به اختلاف۸.۳ مگابیت برثانیه(Mbps) میان دو سرعت دانلود گفته شده در رده هشتم این فهرست قرار دارد. سرعت دانلود با اینترنت وای فای در ایران ۵.۱ و سرعت دانلود اینترنت موبایل ۱۳.۴ مگابیت بر ثانیه است.
 
میان این فهرست ۳۳ موردی، کشورهایی از آفریقا، اروپا، آمریکای لاتین و خاورمیانه وجود دارند. تفاوت میان متوسط این دو شاخص در برخی کشورها قابل توجه است.
 
طبق فهرست این تحقیق بیشترین اختلاف میان سرعت دانلود اینترنت موبایل و وای فای با ۱۳ مگابیت برثانیه به استرالیا تعلق دارد. پس از آن لبنان با اختلاف سرعت دانلود ۱۲.۳ مگابیت برثانیه در رده دوم قرار دارد. کشورهای قطر( ۱۱.۸ مگابیت برثانیه)، عمان(۱۱ مگابیت برثانیه) ، یونان(۱۰.۶مگابیت برثانیه)، جمهوری چک(۱۰.۲مگابیت برثانیه) و میانمار (۹.۶مگابیت برثانیه) به ترتیب در رده های سوم تا هفتم فهرست قرار دارند.
 
 
البته در بسیاری از کشورها اینترنت سرعت موبایل و وای فای چندان اختلافی ندارند. تعجبی ندارد که وای فای در کشورهایی سرعت بیشتری دارد که پهنای باند اینترنت در آنجا سریع تر است مانند هنگ کنگ، سنگاپور، کره جنوبی و آمریکا.
 
از سوی دیگر در ۴ کشور بلغارستان، بنگلادش، بلژیک و نروژ اختلاف اندکی میان سرعت دانلود اینترنت وای فای و دانلود موبایل وجود دارد. سرعت دانلود وای فای در بلغارستان۳۱.۷ و سرعت دانلود اینترنت موبایل ۳۱.۷ مگابیت برثانیه است.
 
در بنگلادش نیز سرعت دانلود وای فای ۵.۲ و اینترنت موبایل ۵.۱ مگابیت برثانیه است.
 
 
OpenSignal با توجه به نتایج تحقیق معتقد است کاربران و تولیدکنندگان دستگاه های الکترونیکی باید این فرضیه را که اینترنت وای فای، گزینه بهتری است را کنار بگذارند.   
 
البته باید توجه داشت که اینترنت ۵G سرعت چند گیگابیتی را به کاربران وعده می دهد  اما به هرحال وای فای نیز کاربردهای مخصوص خود را دارد.
 
 
  «اوپن سیگنال» یک شرکت تخصصی در حوزه نقشه بندی پوشش اینترنت وایرلس است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.