تلفن همراه

گوشی

November 26, 2018
15:35 دوشنبه، 5ام آذرماه 1397
کد خبر: 95833

استفاده از تلفن‌هوشمند برای افراد زیر 2 سال ممنوع

روانشناسان بارها و بارها نسبت به آسیب‌های استفاده از رایانه،تبلت‌ها و تلفن‌های‌هوشمند برای کودکان خبر داده‌اند؛ اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که محصولات دیجیتال می‌توانند تاثیر مثبتی روی افزایش بهروری هوش افراد کم سن‌و‌سال داشته باشد.
 
فریده کامیار روانشناس کودک گفت: استفاده از دستگاه‌های رایانه‌ای اگر کنترل شده باشد، می‌تواند نقش موثری در عملکرد هوشمندانه کودکان داشته باشد.
 
به گفته وی اغلب بازی‌های رایانه‌ای که امروز طراحی‌ می‌شود، متناسب با سن و سال کودکان ساخته و منتشر شده و بسیاری از آن‌ها می‌تواند قدرت و سرعت تصمیم‌گیری کودک را افزایش دهد.
 
این روانشناس کودک با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای باید متناسب با سن کودکان انتخاب شود، گفت : خوشبختانه چند سالی است که بازی‌هایی که در کشور ما منتشر می‌شوند توسط مراجع مربوطه بررسی و طبقه‌بندی سنی شده‌اند و والدین می‌توانند با توجه به این موضوع ، بهترین بازی‌ها را برای کودکان خود تهیه کنند.
 
کامیار با بیان اینکه پدرومادرها باید همواره در محیط‌های مجازی کودکان خود را زیر نظر داشته باشند، اظهار کرد: دسته‌بندی‌ بازی‌‌ها می‌تواند کمک زیادی در انتخاب بازی‌‌ها توسط والدین داشته باشد؛ اما پدرومادرها باید کودکان خود را در محیط مجازی تنها نگذارند و همیشه در کنار آن‌ها باشند.
 
وی با بیان اینکه حذف بازی‌های سنتی آسیب فراوانی بر سلامت جسمی کودکان می‌زند، گفت : متاسفانه آپارتمان‌نشینی و رواج محصولات رایانه‌ای، تحرک کودکان امروز را به حداقل رسانده است و این موضوع می‌تواند در آینده باعث چاقی و پوکی استخوان در کودکان امروز شود.
 
این روانشناس کودک درپاسخ به این سوال که میزان استفاده روزانه از دستگاه‌های دیجیتال برای کودکان چقدر باید باشد؟ گفت: به‌طور کلی افراد زیر 2 سال به هیچ‌وجه نباید به این محصولات نزدیک شوند ، چون نور‌ و اشعه‌ ساطع شده از نمایشگر‌ها تاثیر مخربی روی ساخت سلول‌های بینایی دارد.
 
به گفته وی، کودکان 2 تا 5 سال می‌توانند به میزان یک ساعت در روز از دستگاه‌های دیجیتال استفاده کنند کودکان بزرگ‌تر می توانند به طور کنترل شده زمان بیشتری را برای استفاده از این دستگاه‌ها سپری کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.