تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 26, 2018
16:07 دوشنبه، 5ام آذرماه 1397
کد خبر: 95847

با مرگ کارگران خط تولید؛ سامسونگ کُره عذرخواهی کرد

سامسونگ به دلیلی بروز بیماری‌های خطرناک و مرگ کارگران خط تولید نمایشگر و تراشه‌های نیمه رسانا عذرخواهی کرد.
 
کمپانی کره‌ای سامسونگ هم‌زمان با بروز بیماری و مرگ تعدادی از کارگرانش به علت فراهم نبودن شرایط مناسب کاری در بخش تراشه‌های کامپیوتری و تولید نمایشگرها، عذرخواهی کرد.
 
این شرکت تولیدکننده تجهیزات کامپیوتری چند هفته گذشته با نمایندگان کارمندان بیمار به توافق بر سر تسویه رسیده هر چند که این رویه بیش از یک دهه به طول انجامیده است.
 
کینام کیم؛ مدیر بخش راهکارهای دستگاهی سامسونگ گفته است که این شرکت نتوانسته است مشکلات و تهدیدهایی را که برای سلامتی کارگرانش در کارخانه‌ها وجود دارد به خوبی مدیریت کند و به این ترتیب کارگرانی که در خط تولید تراشه‌های نیمه رسانا و نمایشگرهای کریستال مایع کار می‌کنند، آسیب‌های جدی دیده‌اند.
 
جنبش مدنی فعالان حقوق کارگری علیه سامسونگ در سال 2007 هم‌زمان با درخواست غرامت یک راننده تاکسی به نام «هوانگ سانگ‌جی» به خاطر مرگ دختر 23 ساله‌اش که به خاطر بیماری سرطان خون ناشی از کار در یکی از کارخانه‌های سامسونگ فعال بود، شروع شد.
 
حال با توجه به توافق سامسونگ با نمایندگان کارگران این کارخانه، این شرکت اعلام کرده است که به خاطر بیماری‌های مختلفی که کارگران شاغل در کارخانه‌های تولید تراشه‌های کامپیوتری و نمایشگرهای LCD مبتلا شده‌اند، حداکثر تا 132 هزار دلار برای بیماری سرطان خون به آنان غرامت بپردازد.
 
این غرامت همچنین شامل مشکلاتی مانند سقط جنین و بیماری‌های مادرزادی مثل سرطان کودکان را که فرزندان این کارگران به آنها مبتلا می‌شوند هم شامل می‌شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.