تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 27, 2018
13:55 سه شنبه، 6ام آذرماه 1397
کد خبر: 95849

مایک نووگراتز: سال آینده ورق به نفع بازار ارزهای دیجیتال برخواهد گشت

طبق مصاحبه‌ی منتشر شده توسط فایننشال تایمز (Financial Times) در روز ۲۳ نوامبر (۲ آذر)، مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، سهام‌دار سابق شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی گلدمن ساکس (Goldman Sachs) و بنیان‌گذار شرکت گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) اعلام کرد که سال بعد ورق به نفع ارزهای دیجیتال برخواهد گشت.
 
مایک نووگراتز در این باره اظهار داشت: امسال برای شرکت گلکسی دیجیتال که امید داشت گلدمن ساکس دنیای ارزهای دیجیتال شود، چالش برانگیز بود. ایجاد کسب‌وکار در بازار نزولی واقعاً مضخرف است.
 
به گزارش نشریه‌ فایننشال تایمز، نووگراتز پیش‌بینی کرد که موسسات مالی در سه ماه اول سال آینده، به جای سرمایه‌گذاری بی‌مهابا به سمت روش‌های درست سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال سوق داده می‌شوند. نووگراتز همچنین اظهار کرد ورق به نفع بازار ارزهای دیجیتال برمی‌گردد و بازار مجددا رونق خواهد گرفت.
 
تیم سوانسون (Tim Swanson)، بنیان‌گذار شرکت مالی و مشاور سرمایه‌گذاری Post Oak Labs، همچنین اعلام کرد: زمانی که نووگراتز گفت قیمت ارزهای دیجیتال در این وضعیت نمی‌ماند در حقیقت تلاش می‌کرد، چیزی را که هیچ تاثیری نمی‌تواند بر روی آن بگذارد را پیش‌بینی کند.
 
سوانسون همچنین اشاره کرد که شرکت‌های زیادی تلاش کردند کاری مشابه گلکسی دیجیتال انجام دهند اما تاکنون موفق به انجامش نشده‌اند و در وضعیت مشابه ۴ سال قبل به سر می‌برند.
 
در این گزارش همچنین یک بنیان‌گذار ناشناس از یک شرکت بلاک چینی، اظهار کرده است: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دنیای ارزهای دیجیتال، بانکداری بازرگانی قابل اعتماد است و گلکسی دیجیتال به عنوان نخستین سازمان در این جایگاه، از بازارهای جدید سود می‌برد.
 
نووگراتز بعد از اشاره کردن به رهبری پروژه‌های بزرگ ارزهای دیجیتال توسط چهره‌های سرشناس در اقتصاد سنتی اذعان داشت که قانع نشدن در این‌باره کار ساده‌ای است اما بدون شک اتفاقی در حال رخ دادن است.
 
نووگراتز به کرات در صحبت‌هایش به آینده‌ی بکت (Bakkt) که یک پلتفرم دارایی دیجیتال است اشاره کرد. بکت توسط ICE که بازار بورس نیویورک و مدیریت سرویس‌دهنده‌های دارایی‌ دیجیتال برای سرمایه‌گذاران نهادی را در اختیار دارد، توسعه داده شده است. اخیراً نیز از سوی این شرکت اعلام شد که راه‌اندازی این پروژه تا ژانویه سال آتی میلادی به تعویق خواهد افتاد.
 
این هفته Sonny Singh مدیر ارشد بازرگانی BitPay، پردازشگر جهانی پرداخت ارزهای دیجیتال، اعلام کرد که این دو موج از سمت بازار سنتی منجر به افزایش قیمت ارزهای دیجیتال خواهد شد و بیت کوین تا پایان سال ۲۰۱۹ به ارزش ۱۵,۰۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید.
 
بیت کوین در حال حاضر پایین‌ترین قیمت چندماه اخیر خود را به ثبت رسانده و در قعر نمودار قیمتی با قیمت ۳,۸۰۰ دلار در حال معامله شدن است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.