تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 27, 2018
15:56 سه شنبه، 6ام آذرماه 1397
کد خبر: 95860

پرداخت مالیات از طریق بیت کوین در ایالت اوهایو قانونی شد

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال (WSJ) در روز ۲۵ نوامبر (۴ آذر)، ایالت اوهایو اولین ایالت آمریکایی شناخته شد که بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت مالیات خواهد پذیرفت.
 
بر اساس گزارش آمده در WSJ، این حرکت در ابتدا تنها شامل کسب‌وکارها خواهد شد؛ هرچند برنامه‌هایی جهت گسترش این نوع پرداخت برای اشخاص مالیات‌دهنده نیز در آینده وجود خواهد داشت.
 
از ابتدای هفته جاری، کسب‌وکارهای واقع در اوهایو قادر به ثبت‌نام برای پرداخت مالیات‌هایشان با ارز دیجیتال پیشرو یعنی بیت کوین خواهند بود. به نظر می‌رسد پرداخت‌های مالیات، از طریق درگاه‌های پرداختی سرویس BitPay انجام خواهد شد.
 
طبق گزارش وال استریت جورنال این حرکت دوستانه ارز دیجیتالی از سوی جاش مندل، خزانه‌دار ایالت اوهایو، آغاز شده است که در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشته به دنبال برافراشتن پرچمی برای اوهایو در پذیرش یک ارز دیجیتال ملی است. من بیت کوین را به عنوان یک فرم قانونی از ارز می‌بینم.
 
مندل همچنین به این نشریه گفته که درباره ادامه‌دار بودن طرح ارائه شده برای ارزهای دیجیتال پس از پایان دوره او در ژانویه سال آتی، اطمینان دارد. به گزارش وال استریت جورنال، مندل به عنوان یک مقام رسمی ایالتی در گفتگو با روزنامه‌نگاران اذعان داشت که این اختیار را دارد که ارز دیجیتال را بدون نیاز به تاییدیه فرماندار یا کنگره، مشروع اعلام کند.
در مقابل، در سال‌های گذشته چندین لایحه در دیگر ایالت‌های آمریکا برای پذیرش ارزهای دیجیتال ارائه شده اما قانون‌گذاران ایالتی تایید نهایی آن‌ها را به تأخیر انداخته‌اند.
 
به گزارش کوین‌تلگراف در ماه می، مجلس نمایندگان ایالت آریزونا لایحه مالیاتی را تصویب کردند که به شهروندان اجازه می‌داد مالیات خود را با ارزهای دیجیتال پرداخت کنند؛ اما در ادامه بروز اصلاحاتی مانع اجرای این لایحه شد.
 
در ماه فوریه نیز ایالت جورجیا لایحه‌ای را معرفی کرد که طبق آن ارزهای دیجیتال یک روش قانونی برای پرداخت مجوزها و مالیات‌های این ایالت در نظر گرفته می‌شد. در زمان نگارش این خبر، پیشرفت این لایحه ۲۵% گزارش شده و در حال بررسی در کمیسیون است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.