بازار سرمایه

December 2, 2018
14:19 یکشنبه، 11ام آذرماه 1397
کد خبر: 95927

ورود ایرانسل به بورس به دلیل اختلاف بر سر ترکیب سهامداری منتفی شد/آسیاتک باید اصلاح حساب انجام دهد

 
 
مدیر پذیرش بورس تهران با بیان اینکه، برنامه عرضه اولیه سهام 12 شرکت جدید دربورس امسال محقق خواهد شد، گفت: بورس می‌تواند با فراهم کردن فضای شفاف اطلاعاتی امکان تصمیم گیری درست را برای همه فعالان بازار فراهم نماید.
 
اسماعیل درگاهی، مدیر پذیرش بورس اوراق بهادار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری فارس پیرامون آخرین وضعیت عرضه‌های اولیه جدید در این بازار گفت: عرضه اولیه 10 درصد از کل سهام پتروشیمی نوری در صورت ارائه گزارش حسابرسی شده عملکرد شش ماهه امسال خود و همچنین شفاف شدن  موضوع حساب و کتاب آن با هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس طی هفته آینده می‌تواند در دستور کار بورس تهران قرار گیرد، مگر اینکه برنامه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به عنوان سهامدار عمده برای عرضه این سهم تغییر یابد.
 
وی با بیان اینکه هنوز دامنه قیمت با توجه به عدم ارائه گزارش کامل ارزش گذاری سهام پتروشیمی نوری به بورس مشخص نیست، از برنامه عرضه اولیه سهام دیگر شرکت‌ها سخن گفت و افزود: سهام شرکت تأمین سرمایه نوین در دستور کار عرضه‌های اولیه‌های بورس تهران قرار گرفته که در صورت تهیه شدن گزارش‌های مالی آن وارد بورس تهران خواهد شد.
 
به گفته وی، همچنین درج نماد معاملاتی فروشگاه‌های افق کوروش در تابلوی معاملات بورس تهران صورت گرفته و در اولویت سوم عرضه‌های اولیه امسال بورس تهران قرار دارد.
 
به گفته این مقام مسئول سهام دو شرکت بورس کالای ایران و پتروشیمی خراسان برای انتقال به تابلوی بورس تهران از فرابورس نیز به زودی انجام خواهد شد.
 
درگاهی ادامه داد: سهام شرکت‌های تأمین سرمایه لوتوس پارسیان و سیمرغ در صورت برطرف شدن ایرادهای اداره ثبت شرکت‌ها نیز در در تابلوی معاملات بورس تهران درج می‌شود.
 
مدیر پذیرش سهام در بورس تهران از منتفی شدن پذیرش سهام ایرانسل در بورس تهران به دلیل اختلاف بر سر ترکیب سهامداری طرف ایرانی و آفریقای جنوبی و عدم ترغیب آن از سوی سازمان تنظیمات رادیویی سخن گفت و افزود:آسیا تک باید یکسری اصلاح حساب‌ها را انجام دهد و این کار در حال انجام است.
 
وی با بیان اینکه با عرضه اولیه سهام این شرکت‌ها برنامه عرضه اولیه سهام 12 شرکت جدید دربورس تا پایان امسال محقق خواهد شد، افزود: بورس می‌تواند با فراهم کردن فضای شفاف اطلاعاتی امکان تصمیم گیری درست را برای همه فعالان بازار فراهم نماید.
 
بازار سرمایه شفاف و هوشمند با وجود خرد جمعی می‌تواند مسیر خود را بیابد، اما اینکه بازار سهام ایران تا چه حد با بازارهای جهانی تفاوت دارد، ناشی از فاکتورهای متعددی است که فقط به دلیل نقش بورس در این متغیرها نیست و از دلایل بنیادی دیگری تبعیت می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.