اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 3, 2018
10:09 دوشنبه، 12ام آذرماه 1397
کد خبر: 95963

برگزاری هفته دیجیتال برای نخستین بار در ایران

 
دبیر برگزاری رویداد هفته دیجیتال با اشاره به ضرورت تحول دیجیتال در کشور گفت: هفته دیجیتال برای نخستین بار در ایران از 17 آذر تا 21 آذر برگزار می شود.
 
مهدی­ روحانی نژاد دبیر برگزاری این رویداد درگفت و گو با خبرنگار وبسایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعلات با اشاره به برگزاری جلسه شورای سیاستگذاری هفته دیجیتال با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: این هفته برای نخستین بار در ایران برنامه­ ریزی می­ شود و زمان برگزاری آن از شنبه 17 آذر تا چهارشنبه 21 آذر به مدت یک هفته کاری است.
 
 
وی با اشاره به نقش مهم تحول دیجیتال تصریح کرد: این تحول در تمامی بخش­ های اقتصادی کشور مطرح می­ شود بنابراین ما با کمک الگویی که از کشورهای دیگر گرفتیم، این رویداد را در ایران طراحی و برگزار می­کنیم.
 
روحانی­ نژاد با اشاره به هدف برگزاری هفته دیجیتال خاطرنشان کرد: هدف ما ایجاد تحول دیجیتال در حوزه­ های مختلف اقتصادی کشور است زیرا تحول دیجیتال مختص یک صنعت نیست ومانند اسنپ و تپسی که در حوزه حمل و نقل یا دیجی ­کالا که در حوزه خرده­ فروشی فعالیت می کنند، امکان ایجاد تحول در حوزه ­های دیگر وجود دارد.
 
وی گفت: نخستین روز برنامه یعنی شنبه 17 آذرماه باعنوان «تحول دیجیتال و صنعت مخابرات ایران» نامگذاری شده است.
 
دبیر برگزاری رویداد هفته دیجیتال خاطرنشان کرد: در این روز اپراتورهای مخابراتی و فعالان این حوزه با مشارکت سازمان تنظیم مقررات نشستی را در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار می­ کنند تا استفاده از تکنولوژی­ های جدید در صنعت مخابرات و چالش­ های پیش روی آن را بررسی و برنامه­ های آینده خود به اطلاع ذی­نفعان دیگر برسانند.
 
روحانی­ نژاد ارائه خدمات دیجیتالی توسط اپراتورها را یکی دیگر از مباحث روز نخست هفته دیجیتال عنوان کرد و گفت: در این روز افزایش درآمد اپراتورها از طریق ارایه این خدمات، تنوع­ سازی خدمات و کاهش هزینه ­های اپراتورها از طریق IoT را بررسی می­ کنیم، به طوری که نشان می­ دهد با داشتن IoT می توانیم بهره­ وری را افزایش دهیم.
 
وی افزود: شرکت­ های بانکی و حوزه پرداخت نیز در این جلسه حاضر هستند و نحوه همکاری با اپراتورها را برای افزایش درآمد و ارتباط سیستم بانکی با اپراتورها از طریق Open API را مورد بحث قرار می­دهند.
 
دبیر برگزاری رویداد هفته دیجیتال درباره برنامه روز دوشنبه و سه­ شنبه این هفته، نیز گفت: در این دو روز چهارمین کنفرانس اینترنت اشیاء ایران (IoTex 2018) در مرکز همایش ­های برج میلاد به همراه نمایشگاه فعالان این حوزه برگزار می شود و20 استارتاپ از کل کشور محصولات خود را به نمایش می­ گذارند.
 
وی تصریح کرد: در چهارمین همایش اینترنت اشیا موضوعاتی در حوزه کشاورزی، شهرهوشمند، انرژی، بیمه، پلیس هوشمند و کاربردهای فناوری فضایی مورد بحث گذاشته می ­شود و مدیرعامل شرکت توانیر برنامه ­های خود را برای جلوگیری از خاموشی در سال آینده مبتنی بر IoT را مطرح می­ کند.
 
روحانی­ نژاد با اشاره به برنامه روزهای یکشنبه و چهارشنبه هفته دیجیتال، تصریح کرد: در این دو روز، کارگاه آموزشی و سمیناری در محل پژوهشگاه علم وفناوری دانشگاه شریف و با حضور شرکت­های بزرگ این حوزه برگزار می­ شود و هدف از برگزاری آن آموزش نحوه پارتنرشیپ استارتاپ ­ها با شرکت­ های بزرگ است.
 
وی افزود: در شرایط اقتصادی فعلی یکی از دغدغه­ های استارتاپ­ ها کمبود نقدینگی است و در این بخشی از هفته دیجیتال ایران به استارتاپ­ ها آموزش داده می­ شود که چگونه از طریق شرکت­ های بزرگ این حوزه توسعه خود را افزایش دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.