December 3, 2018
10:10 دوشنبه، 12ام آذرماه 1397
کد خبر: 95964

یک مدیر وزارت ارتباطات به معاون وزیر صمت شد

سعید زرندی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت شد.
 
 
سعید زرندی که تا کنون مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت به سمت معاون طرح و برنامه این وزارتخانه منصوب شد.
 
زرندی که به عنوان یکی از مدیران جوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در منطقه ویژه اقتصادی پیام مشغول به کار بود در یک برنامه دو ساله فازهای توسعه این منطقه را پیگیری کرد و توانست در حوزه واردات و صادات در منطقه ویژه اقتصادی، احداث و بهره برداری ۲ فاز شهرک صنعتی و شهرک صنعتی تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات اقداماتی انجام دهد و طرح مسافری کردن فرودگاه پیام را نیز به انجام برساند.
 
مسافری شدن فرودگاه پیام که روند آن از شهریورماه امسال آغاز شد چندی پیش در شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور مطرح و مورد تایید این شورا قرار گرفت.
 
با اتصال خط راه آهن، فرودگاه پیام تنها ترمینال هوایی کشور خواهد بود که به عنوان مرکز ثقل ارتباط خطوط هوایی، زمینی و ریلی در کشور به شمار می رود.
 
همچنین منطقه ویژه اقتصادی پیام تنها منطقه ویژه اقتصادی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در زمینه واردات، صادرات و تولیدات محصولات حوزه فناوری اطلاعات، ورود مواد اولیه، پردازش و تکمیل چرخه تولید برای صادرات دوباره این محصولات فعالیت می کند.
 
ایجاد قطب دیتا سنتر، استقرار شرکت های حوزه ICT، IT، شهرفرودگاهی فناوری های نوین فرودگاه پیام و وجود زیر ساخت هی فیبر نوری از دیگر مزایای منطقه ویژه اقتصادی پیام است که آن را به بهشت وارد کنندگان و صادر کنندگان محصولات فناوری اطلاعات تبدیل کرده است.
 
وی در زمان مدیریت خود به عنوان معاون تجاری سازی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی و معاون برنامه ریزی صندوق بازنشستگی نیز علمکرد مناسبی داشت و در زمان مدیریت وی اقدامات موثری در این مجموعه ها انجام شد.
 
از دیگر سوابق مدیریتی سعید زرندی، می توان به معاونت سازمان پژوهش های علمی و صنعتی وزارت علوم، ریاست سازمان صنعت و معدن و تجارت استان البرز، مدیرکلی دفتر آمار و اطلاعات وزارت صنعت و معدن و تجارت، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز، معاونت برنامه ریزی صندوق بازنشستگی، عضویت هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و دیگر سوابق مدیریتی و علمی وی اشاره کرد.
 
در حکم رضا رحمانی، وزیر صنعت ،معدن و تجارت نیز از سعید زرندی به عنوان معاون طرح و برنامه خواسته شده تا با برنامه ریزی دقیق برای بهره برداری کامل از ظرفیت های صنعتی، معدنی و تجاری کشور، برای تکمیل طرح های نیمه تمام، افزایش سهم ارزش افزوده وزارت صمت در تولید ناخالص داخلی، افزایش سهم صادرات کشور، همسوسازی فرآیندها و فعالیت تولیدی و تجاری کشور با جلب مشارکت تشکل های تخصصی در سیاست گذاری های وزارت اقدام کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.