تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 3, 2018
15:52 دوشنبه، 12ام آذرماه 1397
کد خبر: 95977

ترمیم سریع‌تر زخم با بانداژ الکتریکی

گروهی از محققان دانشگاه ویسکانسین مدیسن آمریکا نوعی بانداژ الکتریکی ساختند که توان مصرفی آن از حرکات بدن تامین می‌شود و بهبود زخم را تسریع می‌کند.
 
این بانداژ متشکل از اجزای الکترونیکی موسوم به «نانوژنراتور» بوده و به نواری متصل است که به دور بدن بسته می شود. نانوژنراتور نوعی فناوری است که انرژی مکانیکی یا گرمایی را در ابعاد کوچک به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و قادر است انرژی حاصل از حرکات قفسه سینه شخص را در هنگام تنفس دریافت و آن را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. در نتیجه این فرآیند، پالس های الکتریکی ضعیفی توسط بانداژ تولید شده و از طریق الکترودهای موجود در آن به بافت آسیب دیده منتقل می شود.
 
 
محققان در آزمایشات اولیه با استفاده از این فناوری توانستند زخم هایی را که پوست موش ها را به طور کامل شکافته بود، در طول 3 روز ترمیم کنند. در حالی که ترمیم چنین زخم هایی در حالت عادی 12 روز به طول می انجامد.
همچنین مشخص شد پالس های این بانداژ در مقایسه با پالس های الکتریکی قوی تری که توسط دستگاه های الکتروتراپی موجود تولید می شود، هیچ گونه خطری برای بافت ها ندارد. علاوه بر این محققان دریافتند اثر این پالس های ضعیف در ردیف کردن سلول های فیبروبلاست پوست در محل زخم وتولید مواد بیوشیمیایی موثر در بهبود زخم، کارآیی بهتری دارند.
 
 
اکنون محققان در تلاشند تا چگونگی بهبود زخم در اثر پالس های الکتریکی را به درستی درک کنند. قرار است این فناوری به زودی روی خوک ها نیز مورد آزمایش قرار گیرد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه ACS Nano منتشر شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.