رسانه‌های اجتماعی

December 3, 2018
16:22 دوشنبه، 12ام آذرماه 1397
کد خبر: 95984

هشدار یک مقام دولت اوباما به فیس بوک: کماکان مراقب تهران باشید!

یک مقام سابق سیاسی در دولت اوباما به فیس بوک هشدار داد این شرکت نباید اتاق جنگ خود را تعطیل کند، زیرا چنین اقدامی به معنای ارسال یک علامت نامطلوب برای روسیه، چین و ایران است.
 
به گزارش سی ان بی سی، برت بروئن که مدیر امور مشارکت های جهانی کاخ سفید از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ بوده و یک گروه کاری ویژه مقابله با دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۴ اوکراین را هدایت کرده، ادعا کرده که روس ها و برخی کشورهای دیگر به دنبال انتشار اطلاعات غلط در جامعه آمریکا از طریق شبکه های اجتماعی ایالات متحده هستند و فیس بوک باید با این وضعیت مقابله کند.
 
وی افزوده است: فیس بوک باید مراقب مسکو، چین و تهران باشد. زیرا این کشورها تلاش می کنند با دخالت های مورد به مورد خود به اهداف خود دست یابند.
 
اولین بار زمانی اخباری در مورد اتاق جنگ فیس بوک بر علیه برخی کشورهای خارجی منتشر شد که تصویری از این اتاق که پر از نمایشگرهای بزرگ و تلویزیون های گوناگون بود، در فضای مجازی منتشر شد. بعدها فیس بوک این اتاق بزرگ را مرکزی معرفی کرد که برخی کارکنانش با حضور در آن به پایش محتوای مختلف منتشر شده در فیس بوک می پردازند تا تلاش هایی که برای تاثیرگذاری بر رای دهندگان آمریکایی از طریق انتشار اطلاعات مختلف صورت می گیرد را شناسایی کنند.
 
در روزهای اخیر اخباری در مورد احتمال از هم پاشیدن این تشکیلات منتشر شده و مشخص نیست آیا فیس بوک در زمان برگزاری انتخابات آتی آمریکا هم چنین طرحی را اجرا خواهد کرد یا خیر. فیس بوک می گوید گروهی که در این اتاق جنگ مشغول به کار بوده اند، هنوز با هم کار می کنند ولی ضرورتا در یک اتاق به سر نمی برند.
 
بروئن معتقد است انتشار اخباری از این دست به معنای آن است که کرملین فرصت خواهد داشت اهداف خود را تعقیب کند و لذا فیس بوک باید تداوم فعالیت اتاق جنگ خود را جدی بگیرد و عملیات تهاجمی خود را بر علیه روسیه و دیگر کشورها تداوم ببخشد. وی تصریح کرده است: ما باید از ظرفیت ردگیری و دفاع برخوردار باشیم و در صورت لزوم در جنگ اطلاعاتی وضعیت تهاجمی به خود بگیریم. این تهدید مانند تهدیدات هسته ای و شیمیایی است.
 
اتاق جنگ فیس بوک در زمان فعال بودن با حضور  ۲۵ نفر فعالیت می کرد، اما نیروهای داوطلبی از سراسر جهان با این شرکت همکاری می کردند که تعداد آنها بالغ بر ۳۰ هزار نفر بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.