تلفن همراه

گوشی

December 3, 2018
16:49 دوشنبه، 12ام آذرماه 1397
کد خبر: 95993

گوشی 20 درصد ارزان شد

در خبرها آمده که با توجه به کاهش نرخ ارز، قیمت گوشی نیز کاهش یافته است. اما بد نیست نگاهی به بازار داشته باشیم و ببینیم قیمت گوشی چگونه و نسبت به چه زمانی کاهش یافته است.
 
رییس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و تلفن همراه گفت: با کاهش نرخ دلار، گوشی موبایل در بازار حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش قیمت داشته است.
جالب است بدانید که از اوایل سال جاری از یک سو با افزایش نرخ ارز و از سوی دیگر دریافت ارز نیمایی و عرضه کالا به قیمت ارز آزاد، بهای گوشی چندین برابر افزایش یافت. بر این اساس حالا که خبر از کاهش 10 تا 20 درصدی گوشی می‎رسد، یعنی از افزایش 4 یا 5 برابر قیمت گوشی، فقط 20 درصد کاهش یافته است که آن هم رقم چشمگیری نیست.
مهدی محبی با بیان اینکه کاهش قیمت چند روز اخیر گوشی موبایل در بازار به کاهش نرخ دلار باز می‎گردد، گفت: هنوز تکلیف گوشی های توقیفی مشخص نیست و تا زمانی که این گوشی‎ها وارد بازار نشوند، وضعیت قیمت گوشی در بازار مشخص نخواهد شد.
وی در پاسخ به اینکه گفته می شود گوشی موبایل ۴۰ درصد ارزان می شود گفت: تا زمانی که گوشی های توقیفی در بازار عرضه نشود نمی توان درباره کاهش قطعی قیمت گوشی پیش بینی درستی داشت.
رییس اتحادیه دستگاه های مخابراتی ادامه داد: ما منتظریم که ۶۰۰ هزار گوشی مانده در گمرک ترخیص شده و وارد بازار شود که در نهایت کاهش قیمت گوشی های موبایل را شاهد 
باشیم.
محبی با بیان اینکه یک سری کالای ثبت سفارش شده هم اکنون وارد بازار شده و به فروش رفته اند، ادامه داد: اما گوشی های توقیفی که می تواند روی قیمت بازار تاثیرگذار باشد، هنوز آزاد نشده است و فعلاً کاهش قیمتی که در بازار شاهد هستیم به کاهش نرخ دلار بر می گردد که حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد برآورد می شود و این تغییر قیمت مقطعی است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.