اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 4, 2018
12:26 سه شنبه، 13ام آذرماه 1397
کد خبر: 96001

۹۰۰ روستای گلستان از اینترنت پرسرعت بهره‎مند شدند

مدیر شرکت مخابرات استان گلستان گفت: امامزادگان و اماکن مذهبی گلستان که ظرفیت فرهنگی بزرگی در استان محسوب می‎شوند به زودی از فیبر نوری برخوردار خواهند شد.
 
به گزارش تسنیم از گرگان، غلامعلی شهمرادی صبح امروز در مراسم امضای انعقاد تفاهم‎نامه همکاری بین مخابرات منطقه گلستان و اداره‎کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان اظهارداشت: اوقاف ظرفیت ویژه‎ای در کشور و استان گلستان دارد و یک فرصت برای توسعه استان محسوب می‎شود.
 
وی با بیان اینکه مخابرات مجموعه بزرگی در کشور است و ظرفیت‎های بزرگی دارد، گفت: مخابرات منطقه گلستان با یک‌هزار و 300 نیرو و پرسنل در نقاط مختلف شهری و روستایی استان در حال فعالیت است.
 
مدیر شرکت مخابرات استان گلستان تصریح کرد: زیرساخت‎های خوبی در حوزه ارتباطات داریم و جزو استان‎های پیشگام هستیم و در آخرین ارزیابی که مخابرات کشور از استان‎ها به عمل آورد، مخابرات گلستان در ارزیابی حوزه‎های مختلف زیرساختی و غیره رتبه سوم را کسب کرد.
 
شهمرادی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت بزرگ نیروی انسان در مخابرات گلستان بهره برد، اظهار کرد: از لحاظ زیرساختی در استان وضعیت خوبی داریم و همه روستاهای گلستان از نعمت یک وسیله ارتباطی برخوردارند و ارتباط‌‌ رسانی به این روستاها از لحاظ صرف هزینه و به کار بردن تکنولوژی‎ها که ارتباط پایدار ایجاد کنند، وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه اینترنت پرسرعت از نیازهای امروزی و مطالبه مردم است، یادآور شد: از یک‌هزار روستا در گلستان بیش از 900 روستای گلستان از اینترنت پرسرعت بهره‎مند هستند که گام بزرگی است.
مدیر شرکت مخابرات استان گلستان اضافه کرد: در انتخابات گذشته بیش از 99 درصد شعب اخذ رای در استان گلستان می‌توانست انتخابات الکترونیک برگزار کند.
 
30 هزار منزل در شهرهای گرگان و گنبدکاووس به فیبر نوری متصل می‌شود
 
شهمرادی، فناوری اطلاعات را محور توسعه دانست و خاطرنشان کرد: مشاغلی که می‎تواند به اشتغال کمک کند مغفول مانده است.
 
وی تصریح کرد: در گذشته فیبر نوری تنها برای اتصال مراکز مخابراتی خودمان و یا اتصال بین شهرها استفاده می‎شد اما در حال حاضر در تلاش هستیم فیبر نوری به منازل مردم انتقال داده شود تا خدمات با بهترین کیفیت به مردم ارائه شود و اتصال 30 هزار منزل به فیبر نوری را در شهرهای گرگان و گنبدکاووس دنبال می‌کنیم.
 
مدیرمخابرات منطقه گلستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه دستگاه‎های اجرایی بسیاری در استان به فیبر نوری مجهز هستند و امامزادگان و اماکن مذهبی که ظرفیت فرهنگی بزرگی در استان محسوب می‎شوند از فیبر نوری برخوردار خواهند شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.