تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 5, 2018
15:13 چهارشنبه، 14ام آذرماه 1397
کد خبر: 96027

گواهینامه استاندارد آدرس نویسی اتحادیه جهانی پست برای ایران تمدید شد

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست از اخذ تایید مجدد گواهینامه استاندارد آدرس نویسی (S42) اتحادیه جهانی پست برای سه سال آتی خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسن جوادی صادق مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست با اشاره به اینکه در سال 2006 پست ایران نظام آدرس دهی خاص خود را منطبق بر کدپستی و نشان پستی، به اتحادیه جهانی پست UPU اعلام کرده بود، گفت: بر همین اساس اتحادیه جهانی پست در سال 2012 ، بین 9 کشور منطقه آسیا و اقیانوسیه که نظام آدرس نویسی کشور خود را به این اتحادیه اعلام کردند، فراخوان داد و سیستم آدرس نویسی ایران با داشتن شاخص ها گواهینامه این سیستم را دریافت کرد.
 
جوادی صادق با تاکید بر اینکه کشور ایران تنها کشوری است که از کدپستی 10 رقمی برای آدرس دهی استفاده می کند، گفت: نظام استاندارد مکان محور بر اساس کدپستی بانک اطلاعاتی پویا و دینامیکی که مداوم در حال به روزرسانی و همگام با تغییرات محیطی است به روزرسانی می شود.
 
مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست جزییات نشانی را یکی از اصلی ترین شاخص های دریافت گواهینامه استاندارد آدرس نویسی دانست، افزود: علاوه بر آن داشتن جزییات نشانی در چهار بخش نشانی شهری، روستایی، صندوق شخصی و پست رستانت (پستی است که شخص بدون داشتن آدرس مکانی به دفتر پست منطقه مراجعه کرده و درخواست پست رستانت می کند و مراسلات پستی به آن آدرس ارسال می شود) نیز از دیگر شاخص های دریافت این گواهینامه بود که نظام آدرس نویسی کشور همه را داراست.
 
وی افزود: امسال اتحادیه جهانی پست بار دیگر با تایید نظام آدرس نویسی این گواهینامه را برای سه سال آتی برای کشورمان تمدید کرد.
 
مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست با اعلام اینکه پروژه GNAF امسال در نمایشگاه پست اکسپو آلمان به عنوان یکی از امتیازات نظام آدرس نویسی کشور ایران معرفی شد، گفت: این موضوع با توجه به حضور شرکت‌های اطلاعاتی مکان محور مانند گوگل در این نمایشگاه بسیار مورد توجه قرار گرفت و ما امیدواریم با تکمیل این پروژه بتوان سرویس‌های ارزش افزوده و مکان محوری را بر اساس آن در کشور راه اندازی کنیم.
 
جوادی صادق در پایان افزود: مطمئن هستم تا سه سال آینده بانک اطلاعاتی GNAF تکمیل می شود و بانک اطلاعاتی آدرس نویسی ایران را بر اساس ویژگی های مکانی خواهیم داشت.
 
بر اساس این گزارش، شرکت ملی پست ایران پیش از این در سال 2012 در کارگاه بین المللی توسعه نشانی استاندارد، برای نخستین بار موفق به دریافت گواهینامه استاندارد آدرس نویسی (S42) شد، همچنین در این کارگاه، الگوی آدرس نویسی ایران در استاندارد S42 اتحادیه پستی جهانی به ثبت رسید.
 
اتحادیه پستی جهانی با هدف کاهش مشکلات مکان یابی، یکپارچه سازی اجزای نشانی، سهولت در تجزیه و توزیع، تولید و مدیریت بانک اطلاعات نشانی و سهولت در دسته بندی و شناخت مشتریان از سال 2009 تا 2012 اقدام به طرح استاندارد سازی آدرس ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.