بازی

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 5, 2018
15:47 چهارشنبه، 14ام آذرماه 1397
کد خبر: 96039

ایسوس امکان استخراج ارزهای دیجیتال را برای گیمرها فراهم کرد

ایسوس (Asus) غول تکنولوژی که مقر آن در تایوان قرار دارد، امکانات جدیدی برای علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه ای به وجود آورده است که از طریق آن می‌توانند با استفاده از کارت‌های گرافیکی قدرتمند خود سهمی از سود حاصل از ماینینگ ارزهای دیجیتال بدست آورند.
 
این شرکت روز پنجشنبه اعلام کرد که با شرکت ارائه‌دهنده نرم‌افزار استخراج کوانتوم‌کلاود (Quantumcloud) همکاری کرده تا علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای را قادر سازد که با اجازه دسترسی به کارت‌های گرافیکی (GPU) ایسوس خود، زمانی که GPU برای انجام سایر امور رایانه‌ای استفاده نمی‌شود، درآمد جانبی کسب کنند. مبالغ به‌دست آمده نیز از طریق پی‌پل و وی‌چت پرداخت خواهند شد.
 
بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت کوانتوم‌کلاود، این برنامه از مجموع قدرت محاسباتی GPU های کاربران استفاده می‌کند تا توان موردنیاز ماینرهای مبتنی بر محاسبات ابری را فراهم کرده و حداقل از لحاظ تئوری، سودآوری داشته باشد. همچنین بر اساس میزان قدرت ارائه‌شده توسط مالک کارت گرافیکی، درصدی از سود کل کسب شده به وی پرداخت می‌شود.
 
شرکت ایسوس خاطرنشان کرد که حفاظت حریم خصوصی اطلاعات مالی مشتریان که در این برنامه وارد می‌شوند، توسط قوانین حفاظت عمومی داده‌ها (GDPR) فراهم شده است. این شرکت در این باره اعلام کرد:
 
برای حفاظت از اطلاعات کاربران که بخشی از تعهد ماست، برنامه کوانتوم‌کلاود مطابق استانداردهای GDPR راه‌اندازی شده است و نیازی ندارد که مشتریان برای ورود به این سیستم، اطلاعات منحصر بفردی تعریف کنند. در عوض کاربران می‌توانند با استفاده از حساب موجود پی‌پل یا وی‌چت خود وارد سیستم شده و درآمد خود را برداشت نمایند.
 
با این حال، کوانتوم‌کلاود تضمین نمی‌کند که کاربران با استفاده از این نرم‌افزار بتوانند سودی کسب کنند. در اطلاعیه این شرکت ذکر شده است که نرخ سود ممکن است بر اساس عملکرد بازار ارزهای دیجیتال تغییر کرده و به هیچ‌وجه نمی‌تواند توسط کوانتوم‌کلاود تضمین یا تحت تأثیر قرار بگیرد.
 
معمولاً ماینرهای ارز دیجیتال از کارت گرافیکی خود برای استخراج انفرادی و یا به‌صورت جمعی در استخرها استفاده می‌کنند که توسط دانلود و نصب نرم‌افزار اختصاصی بر روی رایانه‌های شخصی انجام می‌گیرد. با این وجود، استفاده از کارت گرافیکی برای استخراج برخی از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین کارآمد نخواهد بود و به دلیل سختی بالای شبکه، نیاز به پردازنده‌های اختصاصی به‌ نام اسیک (ASIC) است.
 
در حال حاضر ماینرهای ارز دیجیتال با وجود سختی بالای شبکه و قیمت پایین ارزهای دیجیتال، روزهای سختی را سپری می‌کنند. تخمین زده می‌شود که در هفته‌های اخیر، صدها هزار نفر این صنعت را رها نموده‌اند؛ از طرفی روز گذشته، غول چینی ماینینگ به نام «Canaan Creative» موقتاً قیمت هرکدام از دستگاه‌های ماینینگ خود را به میزان ۲۰۰ دلار کاهش داد.
 
همچنین تقاضا برای کارت‌های گرافیکی از سوی ماینرهای ارز دیجیتال در ماه‌های اخیر کاهش یافته است. در ماه آگوست، شرکت آمریکایی انویدیا که سازنده تراشه‌های گرافیکی است، گزارشی مالی منتشر کرد که نشان می‌داد عمدتاً به دلیل کاهش تقاضا از سوی ماینرها، فروش محصولات این شرکت با افت چشمگیری روبرو شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.