اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 5, 2018
16:21 چهارشنبه، 14ام آذرماه 1397
کد خبر: 96053

جهرمی: دولت آمریکا معتاد به تحریم است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش بین المللی «نوآوری کاسپین» در باکو، گفت: امروز با دولتی روبرو هستیم که معتاد به تحریم است، رفتاری که امنیت جهانی را تهدید می‌کند و برای مدیریت این تهدید باید منطقه‌ای قوی‌تر بسازیم که توافق چهارجانبه روز گذشته بخشی ازنشانه های ایجاد منطقه قوی تر بود.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در کنفرانس «نوآوری کاسپین» که برای نخستین بار و با موضوع تحولات دیجیتال برای توسعه پایدار برگزار می شود، موضوع اصلی این کنفرانس را اتصالات دیجیتال دانست که با حضور ایران و کمک همسایگان باعث ایجاد منطقه ای قوی تر و پایدار تر می‌شود.
 
آذری جهرمی با اشاره به اهمیت انقلاب صنعتی چهارم، تصریح کرد: نقش نوآوری در این انقلاب جدید صنعتی بسیار مهم است و استارتاپ ها افق جدیدی را در این مسیر پیش روی ما گشوده اند.
 
وی ویژگی اصلی این دوره جدید صنعتی را همکاری و پرهیز از یک جانبه گرایی عنوان کرد و افزود: دوره بازی با حاصل جمع صفر برای کشورها به پایان رسیده است و کارآفرینان با نوآوری در حال پرکردن شکاف دیجیتال هستند و ابزار اصلی این توسعه ICT  است.
 
وزیر ارتباطات ادامه داد: این موضوع باعث ایجاد مدل قوی می‌شود که پتانسیل‌های منطقه ای زیادی را شکوفا می‌کند و اتصالات و ارتباطات دیجیتال به وسیله نوآوری در دانش و صنعت باعث آینده بهتری برای همه می شود.
 
وی افزود: نوآوری در حوزه  ICT مترادف اتصالات است و ICT باید ارائه دهنده سرویس در جهت ایجاد صلح برای همه باشد و نه ایجاد شکاف و کنترل بر دیگران، ICT  برای مردم و کسب وکارها باعث ایجاد ارتباطات سازنده است و به ایجاد منطقه ای قوی‌تر و باثبات‌تر کمک می‌کند.
 
آذری جهرمی با بیان اینکه، متاسفانه یک کشور به تنهایی به اعمال تحریم های یکجانبه عادت کرده، گفت: این کشور باعث ایجاد تنش و برهم ریختن آرامش منطقه شده است، در حالیکه ما درصدد ایجاد صلح و آرامش در منطقه هستیم و در همین راستا ایران آمادگی خود را برای ایجاد اقتصادی بزرگتر با همکاری کشورهای منطقه اعلام می‌کند.
 
وی با اشاره به توافق روز گذشته با کشورهای آذربایجان، روسیه و ترکیه درباره ایجاد مرکز حمایت از استارتاپ ها در ایران، افزود: آمار نشان می‌دهد سال گذشته 23 هزار استارتاپ در ایران فعال بوده اند در حالیکه این تعداد ۴ سال پیش فقط  4 هزار استارتاپ بود و این عدد همچنان در حال رشد است.
 
وزیر ارتباطات تصریح کرد: در نتیجه من دولتمردان و بخش خصوصی را دعوت به همکاری با یکدیگر می‌کنم تا اکوسیستم جدیدی را برای رشد استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در سطح منطقه ای به وجود آورند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.