اپراتورها

December 7, 2018
16:37 جمعه، 16ام آذرماه 1397
کد خبر: 96062

جهرمی: باید قواعد حضور در بازارهای جهانی را بیاموزیم

 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در جمع استارتاپ ها و شرکت های حاضر در باکوتل سخن می گفت، با اشاره به اینکه سهم صادرات ما در حوزه ICT بسیار کم است، تاکید کرد: وزارت ارتباطات با تمام توان در کنار فعالان کسب و کارهای حوزه ICT قرار دارد تا زمینه برخورداری از مزایای یک بازار منطقه ای ۴۰۰ میلیونی را هموار کند.
 
محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دیشب، با حضور در جمع فعالان استارتاپ ها و شرکت های ایرانی حاضر در باکوتل ۲۰۱۸  در سخنانی، از فعالان ایرانی حوزه ICT در نمایشگاه باکوتل و همچنین از میزبانی وزیر ارتباطات آذربایجان و همکارانشان و سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان تشکر کرد.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه سهم ما از صادرات در حوزه ICT بسیار کم و بازار های داخلی ما محدود است، گفت: در شرایطی که بیشتر کالاها وخدمات ما از کشورهایی وارد می شود که امکان صادرات به آنها نداریم، ناچاریم برای ایجاد تعادل، روابط خود را با کشورهای همسایه افزایش دهیم تا همه با هم رشد کنیم.
 
جهرمی با اشاره به اینکه بیش از یک سال است که به طور خاص در صدد تقویت روابط با کشورهای منطقه در این حوزه هستیم، افزود: قرار است یک مرکز توانمند سازی استارتاپ ها را به همراه کشورهای روسیه، ترکیه و آذربایجان به صورت منطقه ای ایجاد کنیم تا این روابط بیش از پیش تحکیم شود.
 
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه باید قواعد حضور در بازار های جهانی و کشورهای مختلف را یاد بگیریم گفت: نمایشگاه به عنوان وسیله ای برای دستیابی به هدف بازارهای جهانی است و برای دستیابی به این هدف باید با مطالعه و بررسی، پتانسیل های موجود را قبلا سنجیده و ظرفیت های خود را بالا ببریم.  
وی افزود: کشور ما به رغم توان علمی و پزشکی بالا  و با توجه به اینکه به عنوان توریسم سلامت، مورد اقبال همسایگانی چون آذربایجان قرار دارد، اما به دلیل نقص در ارایه خدمات مطلوب، اغلب نمی توانیم رضایت آنها را فراهم کنیم.
آذری جهرمی، تاکید کرد: استارتاپ ها می توانند با تقویت حضور و عملکرد خود ، مشکلات و موانع را در این زمینه ها مرتفع و خدمات دهی را تسهیل کنند.
وی با بیان اینکه رشد و پیشرفت شرکت های ایرانی در نمایشگاه باکوتل ۲۰۱۸ مورد تحسین همسایه آذری قرار گرفت، افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تمام توان در کنار فعالان کسب و کارهای حوزهICT است تا با کمک به آنها برای رفع موانعی که بر سر راهشان قرار دارد، زمینه برخورداری از مزایای یک بازار ۴۰۰ میلیونی(منطقه ای) را هموار کند.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این دیدار، جواد جهانگیرزاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو طی سخنان کوتاهی به اهمیت سفر وزیر ارتباطات به باکو اشاره و استقبال مقامات عالیرتبه جمهوری آذربایجان از وزیر جوان کشورمان را بی سابقه توصیف کرد. 
به گفته وی غرفه های ایرانی در نمایشگاه باکوتل نیز مورد توجه ویژه رییس جمهور آذربایجان و سایر بازدیدکنندگان قرار گرفت.
 در ادامه این جلسه برخی از غرفه داران و نمایندگان شرکت کننده در باکوتل به بیان دیدگاه ها و طرح مسایل و پیشنهادهای خود با وزیر ارتباطات پرداختند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.