تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 8, 2018
11:26 شنبه، 17ام آذرماه 1397
کد خبر: 96071

مشاور وزیر ارشاد: سرعت “تهران هوشمند” باید افزایش یابد

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با شهر هوشمند گفت: اساساً وقتی مفهوم هوشمندی را به کار می‌بریم به این معناست که از ابتدای تأسیس و پیدایش یک مجموعه که مبنای آن استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات است زیرساخت‌های لازم برای اداره کلیه امور آن آماده باشد.
 
حسن نجفی سولاری افزود: شهر هوشمند چند مهارت مربوط به فناوری اطلاعات را لازم دارد. نخست اینکه همه اعضای یک شهر هوشمند در ابتدای ورود باید تمامی آموزش‌های لازم را برای ارائه و دریافت سرویس‌ها و خدمات هوشمند دیده و مهارت‌های لازم را کسب کرده باشند وگرنه بی‌سواد محسوب می‌شوند.
 
وی ادامه داد: دیگر اینکه، ساختمان، تأسیسات، تجهیزات، جاده‌ها و راه‌ها و… باید همه از ابتدا بر مبنای یک ساختار هوشمند در همه امور ارتباطات و فناوری اطلاعات ساخته شده باشد تا ملزومات شهر هوشمند را بتوان بر روی آن پیاده کرد.
 
وی اظهار کرد: برای هوشمندسازی شهر تهران مدیریت یکپارچه و واحد شهری مبتنی بر ارتباطات و فناوری اطلاعات لازم است، به این معنا که این‌گونه نباشد که هر سازمان و نهادی برای خودش سرور و داده‌های مجزا داشته باشد که هر قدر هم هوشمند باشد نه تنها مشکلی از شهروندان رفع نمی‌کند بلکه ممکن است از آن سوءاستفاده‌های زیادی صورت گیرد.
 
نجفی سولاری در ادامه تأکید کرد: بنابراین، باید تمام داده‌ها در یک شبکه واحد شهری تجمیع شود که این اقدام نیازمند یک اراده ملی است به این معنا که همه افراد و مسئولان از موضع قدرت و سمت‌های سازمانی خود پایین آمده و یک پنجره واحد هوشمند قابل دسترسی و شفاف مبتنی بر ابر داده‌ها در تهران گردآوری کنند.
 
وی در پایان افزود: گام بعدی این است که در رابطه با هوشمندسازی شهر تهران موجودی و داشته‌هایی که تاکنون در رابطه با هوشمندسازی وارد شهر و در آن به کار گرفته شده را بررسی و به مشورت بگذارند تا حداقل، موازی‌کاری‌ها و المان‌های اضافه را در این حوزه کاهش دهند تا دوباره‌کاری در این راستا انجام نشود و سرعت هوشمندسازی در کلان‌شهر تهران افزایش پیدا کند.
 
گفتنی است دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند به میزبانی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، 19 و 20 آذرماه 1397 در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.