اپلیکیشن

December 8, 2018
11:37 شنبه، 17ام آذرماه 1397
کد خبر: 96075

رونمایی از سامانه فروش آنلاین دست سازه های ایرانی در خراسان جنوبی

  
در اولین روز از نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، از پلتفرم سامانه فروش آنلاین «دست سازه های ایرانی» که به همت استارت آپ «هنرچی» تهیه شده است، رونمایی شد.
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی،علی دلگیر مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در آیین رونمایی از پلتفرم «هنرچی» با تاکید بر نقش توانمند ساز فناوری اطلاعات گفت: امروزه نقش فناوری اطلاعات در توسعه اقتصادی و ایجاد شغل، نقشی بی بدیل بوده و همه افراد بدون توجه به تخصصشان می توانند از بسترهای مبتنی بر فاوا جهت خلق ثروت بهره مند شوند.
وی با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات در آموزش، معرفی محصولات و بازار یابی ادامه داد: امروزه با ضریب نفوذ بالای فناوری اطلاعات در ابعاد مختلف زندگی و نقش آن در ارتقا رفاه شهروندان، مردم بیش از پیش به دریافت خدمات بر بسترهای آنلاین متمایل شده اند و فرصت مغتنمی برای ایده پردازان و کارآفرینان پدید آمده تا با کشف نیازمندیهای مردم و ارائه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات علاوه بر جلب رضایت شهروندان، به کارآفرینی و خلق ثروت دست یابند.
 
دلگیر وجود استعدادهای هنری در شهرها و روستاها را ناشناخته دانست و گفت: مردان و زنان روستایی و شهری در استانهای مختلف دارای فرهنگ بومی مختص به خود بوده که با شناسایی جاذبه های فرهنگهای بومی محلی از قبیل صنایع دستی و هنرهای سنتی و ارائه و بازار یابی آن با استفاده از بستر فناوری اطلاعات، می توان با ایجاد شغل، امید و انگیزه کافی برای ماندن در روستاها و شهرهای کوچک را پدید آورد.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی از فعالیت شرکتهای بومی و دانش بنیان استان در حوزه فاوا با محبوبیت ملی ابراز خرسندی کرد و گفت: مرز مشترک با افغانستان، وجود اساتید و دانشجویان مستعد در رشته های مختلف دانشگاهی از قبیل فنی و مهندسی، هنر و علوم انسانی ، وجود شرکتهای دانش بنیان و منتورهای با تجربه در کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات، زمینه های لازم برای ایده پروری و حمایت از طرحهای خلاقانه را در استان خراسان جنوبی فراهم کرده است و همواره در تلاشیم زیست بوم کارآفرینی استان در حوزه فاوا را کاملتر کرده و مشکلات احتمالی را با حمایت بخش خصوصی مرتفع نماییم.
 
دلگیر ادامه داد: با راه اندازی سامانه «هنرچی» که با همت تعدادی از جوانان خراسان جنوبی و با هدف توانمندسازی بانوان روستایی ایجاد شده است، محصولات صنایع دستی استان به صورت ملی قابل عرضه هستند و امیدواریم با استفاده از فناوری اطلاعات هنر صنایع دستی در کشور رونق بیشتر پیدا کند.
 
در ادامه این آیین سمیه نوشادی مدیر پلتفرم هنرچی با معرفی این پلتفرم گفت: «هنرچی» پلتفرم آنلاین خرید و فروش دست سازه های ایرانی با رویکرد کارآفرینی اجتماعی است که در آن کالاهای اصیل و تماما ساخته ی دست، عرضه می شود، کالاهایی که نظیر آن ها را کمتر جایی ممکن است بتوانید پیدا کنید.
 
وی ادامه داد: بیشتر این محصولات ساخته دست زنان و دختران توانمند کشورمان هستند که با عشق و علاقه و به عنوان راهی برای امرار معاش ساخته شده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.