اپراتورها

تلفن همراه

December 8, 2018
12:40 شنبه، 17ام آذرماه 1397
کد خبر: 96101

۴۰ محصول های‌تک مخابراتی ۲۲ بهمن‌ماه رونمایی می‌شود

 
دبیر سندیکای صنعت مخابرات گفت: در سال جاری ۳۲ محصول با فناوری پیشرفته (High tech) در حوزه تجهیزات مخابراتی تولید شده است که تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری  تعداد آنها به ۴۰ محصول خواهد رسید.
 
پیش‌تر همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تلکام دبیر سندیکای صنعت مخابرات از رونمایی ۲۶ محصول های‌تک در زمینه تجهیزات مخابرات خبر داده و پیش‌بینی کرده بود تا پایان امسال تعداد این تولیدات به ۴۰ محصول می‌رسد.
 
فرامرز رستگار با اشاره به اینکه میزان صادرات تجهیزات مخابراتی ایران به کشورهای همسایه سالانه حدود ۳۰ میلیون دلار بوده است، درباره متغیر بودن رقم صادرات این محصولات به پیوست می‌گوید: «این صادرات از هیچ برنامه‌ریزی خاصی تبعیت نمی‌کند. در حالی که می‌توانستیم رقم آن را بسیار بالاتر ببریم.»
 
دبیر سندیکای صنعت مخابرات در گفتگو با پیوست تصریح می‌کند: «افزایش میزان صادرات محصولات مخابراتی چند پیش‌نیاز دارد از جمله اینکه اپراتورهای ارتباطی ما مانند اپراتورهای مطرح کشورهای همسایه یک سرمایه‌گذار خارجی بزرگ و باتجربه در کنار خود داشته باشند.» به گفته او این اپراتورهای خارجی یک زنجیره تامین تجهیزات دارند و سعی می‌کنند از منابع مشخصی خرید کنند تا هزینه تامین کالا ارزان تمام شود.
 
رستگار با اشاره به اینکه اپراتورهای ارتباطی ما ظرفیت، گستره جغرافیایی و سایت‌های متعددی دارند و از این منظر جزو اپراتورهای بزرگ دنیا تلقی می‌شوند، در انتقاد از رویکرد برون مرزی آنها اعلام می‌کند:‌ «هیچ‌یک از اپراتورهای ما پای خود را از ایران بیرون نگذاشته‌اند  و با اپراتورهای کشورهای دیگر مشارکتی نکرده‌اند. در حالی که اگر شرکت زیرساخت یا هریک از این اپراتورها در خارج از ایران پروژه بگیرند، این محصولات و تجهیزات را نیز به همراه خودشان به آن کشورها خواهند برد. همین موضوع حجم صادرات تجهیزات مخابراتی ما را بسیار بالاتر خواهد برد.»
 
دبیر سندیکای صنعت مخابرات با یادآوری اینکه رقم ۳۰ میلیون دلار صادرات تجهیزات مخابراتی بدون حضور و مشارکت اپراتورها در پروژه‌های خارجی و صرفا از طریق فروش به اپراتورهای متفرقه حاصل شده است، می‌گوید: «محصولات ما از نظر کیفیت یا زمان‌بندی تحویل یا قیمت با سایر کشورها تفاوت فاحش دارد و به همین دلیل توانسته‌ایم محصولات خود را به فروش برسانیم. اما اگر از ما بپرسند تا سال آینده میزان صادرات تجهیزات مخابراتی رشد خواهد کرد یا نه، اصلا مشخص نیست و نمی توانیم برنامه ریزی خاصی روی آن انجام دهیم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.