اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 8, 2018
15:13 شنبه، 17ام آذرماه 1397
کد خبر: 96113

پوشش زنده سخنرانی وزیر ارتباطات در رویداد هفته دیجیتال ایران

محمد جواد آذری جهرمی، در مراسم اختتامیه نخستین روز رویداد هفته دیجیتال با موضوع تحول دیجیتال و صنعت مخابرات ایران گفت: با شهرداری تهران مذاکراتی برای نقشه راه خدمات شهری دیجیتال داشتیم که با تغییرات صورت گرفته در آنجا بعد از اقای نجفی از اولویت خارج و متوقف شد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، او ابراز امیدواری کرد با رویکرد شهرداد جدید این موضوع دوباره فعال شود و پس از آن سلامت، نیرو و کشاورزی حوزه‌های دارای اولویت دیگر هستند.
 
Dt5Pmi2XcAAnPSI.jpg
جهرمی گفت: در حوزه سلامت با وزیر بهداشت نیز جلسات سازنده ای داشتیم اما مذاکرات هنوز ادامه دارد. در حوزه نیرو نیز آقای اردکانیان و تیم شان با قوت پای کار آمدند و سند نهایی و تبادل شد.
به گفته او، در استفاده از ظرفیت های اینترنت اشیا برای تحول دیجیتال در صنعت آب و برق، سند در حوزه صنعت برق و ارتباطات جلسات مشترک گذاشته شده توجیه ها هم انجام شده و خرکت رو به جلویی در حال انجام است.
 
او با اشاره به اینکه خود اپراتورهای مخابراتی کمتر از بقیه از خدمات دیجیتالی برای مدیریت شبکه خود استفاده می کنند، افزود: به زودی تصمیم‌ جدی برای خدمات ارزش افزوده پیامکی خواهیم گرفت.
 
جهرمی با اشاره به اینکه در سال در کل کشور سالیانه ۱۴۴۰ میلیارد تومان هزینه توزیع قبض‌های خدماتی است، گفت: چرا این کار با استفاده از خدمات دیجیتالی انجام نمی‌شود؟ ۳۶۰‌میلیارد تومان در حوزه توزیع قبض تلفن ثابت و ۱۴۰۰ میلیارد تومان‌ در حوزه آب، برق، گاز هزینه می‌کنیم.
او افزود: مخابرات باید تا ۴۵ روز دیگر صدور قبض تلفن ثابت را حذف کتد و از امکانات دولت الکترونیکی استفاده کند. همچنین براساس دستور رئیس جمهوری وزیران نیرو، نفت هم باید در راستای استفاده از امکانات دولت الکترونیکی اقدامات لازم برای حذف قبض آب و برق و گاز را شروع کنند.
 
وزیر ارتباطات در سمینار تحول دیجتال از شروع مذاکرات رگولاتوری با بانک مرکزی در زمینه قانونگذاری در حوزه پرداخت‌ها خبر دادو گفت: از هفته آینده جلسات مشترک بین این دو نهاد قانونگذار در بخش ICT و بانکی شروع  و رگولاتوری در بخش پرداخت به صورت مشترک بین انها پیش خواهد رفت.
 
وزیر ارتباطات با انتقاد از اپراتورهای مخابراتی‌گفت: به جای معرفی ماشین هوشمند در نمایشگاه تلکام بگویید از اینترنت اشیا در تحول دیجیتالی خود اپراتور چه استفاده ای کرده اید.
 
 
به روزرسانی این مطلب ادامه دارد….
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.