تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 8, 2018
16:23 شنبه، 17ام آذرماه 1397
کد خبر: 96128

رشد 20 رتبه ای ایران در گسترش دولت الکترونیک

رییس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت: در سال های اخیر برای گسترش دولت الکترونیک اقدامات خوبی آغاز شده به نحوی که ایران هم اکنون 20 رتبه رشد کرده است اما کشور در جایگاه 130دنیا قرار دارد.
 
احمد صحرایی در نشست فساد در ایران » نظامند یا موردی ؟ ، گفت: یکی از راهکار های اصلی مبارزه با فساد گسترش دولت الکترونیک است که مسئولیت آن بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است ، این امر باید تقویت شود چرا که هر مسیری برای مبارزه با فساد از مسیر دولت الکترونیک می گذرد.
« به عنوان مثال یکی از راهکارهای اصلی مبارزه با فساد داده های باز یا همان (open data) است که بدون گسترش دولت الکترونیک امکان اجرای ان وجود ندارد.»
صحرایی در این نشست که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد ، افزود: در این سیستم اطلاعات در حوزه های گوناگون در دسترس عموم مردم قرار می گیرد ، امر مخفیانه ای از مردم وجود ندارد و انتشار مطالب ازاد است.
وی گفت: دادهایی مثل مخارج دولت، بودجه دولت، نتایج انتخابات، دسترسی به نقش ملی و.. در این راهکار در دسترس عموم مردم قرار می گیرد.
این استاد مدیریت خاطر نشان کرد: دولت ایران در سال های گذشته به سمت داده های باز حرکت کرده و رشد خوبی در این زمینه داشتیم اما همچنان در رتبه 67 قرارداریم.
صحرایی با بیان اینکه دانشکده های مدیریت باید در امر مبارزه با فساد پیشرو باشند ، گفت: حکمرانی خوب بدون وجود شفافیت و قوانین محکم امکان پذیر نحواهد بود. فساد زمانی کاهش پیدا می کند که در تمام اجزا شفافیت سازی شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.