اپلیکیشن

تلفن همراه

December 8, 2018
17:24 شنبه، 17ام آذرماه 1397
کد خبر: 96148

15 اپلیکیشن کاربردی برای دانشجویان

با توجه به اینکه امروزه حجم تکالیف، فعالیت‌ها و برنامه‌های دانشجویان در طول سال تحصیلی افزاش پیدا کرده، مطمئنا دانشجویان به برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری نیاز دارند تا بتوانند با تسلط کافی به امور آموزشی و روزمره خودشان رسیدگی کنند. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و عرضه اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های متعدد دانشجویان می‌توانند با تسلط بیشتری برنامه‌ها ووظایفشان را مدیریت کنند. از همین رو در این مطلب قصد داریم 15 اپلیکیشن مناسب دانشجویان که آنها را در مسیر برنامه ریزی تحصیل و فعالیت‌های روزانه کمک می‌کند معرفی کنیم.
 
1. اپلیکیشن Microsoft Office Lens
 
اپلیکیشن‌هایی که قادرند اسناد و برگه‌ها را به PDF تبدیل کنند بسیار متعدد هستند. حال در این مطلب قصد داریم اپلیکیشن کمپانی معروف مایکروسافت را معرفی کنیم که قادر است از طریق اسمارت‎فون یا تبلت تمامی برگه‌ها یا حتی نوشته‌های روی تخته سیاه کلاس را برای شما اسکن کند. این اپلیکیشن پس از اسکن قادر است تصاویر را با فرمت PDF، پاورپوینت و یا Word به شما تحویل دهد. نکته قابل توجه این اپلیکیشن اینکه قادر است تصاویر را پس از ثبت ویرایش کند و سایه و بازتاب‌ نور روی برگه یا تخته سیاه را به صورت اتوماتیک حذف کرده و تا حداکثر امکان خوانا کند.
 
2. GoConqr
 
این اپلیکیشن در زمینه ارائه ابزارهای مختلف و کاربردی به دانشجویان شهرت بسیار زیادی دارد. این برنامه نقشه‌های ذهنی، تست‌هایی برای ارزیابی مهارت‌ه، منابع مختلف و قابلیت‌های اجتماعی خوبی را برای ارتباط با دیگر دانشجویان و حتی معلمین سراسر دنیا به کاربر ارائه می‌دهد. ضمنا این اپلیکیشن به نسخه دسکتاپ و قابلیت استفاده از برخی ابزارها در حالت آنلاین نیز مجهز است.
 
3. SimpleMind Free – Intuitive Mind Mapping
 
همانطور که می‌دانید نقشه ذهنی امروزه نقش بسیار مهمی را در سازماندهی فازهای مختلف یک پروژه یا یک فعالیت قبل از شروع ایفا می‌کند چراکه به سادگی در زمینه به یادآوری عناصر مختلف پروژه یا دسته بندی ایده‌های اولیه مختلف به ما کمک می‌کنند. با این برنامه می‌توانید به راحتی گرافیک‌های مختلف و کاربردی را که در فعالیت‌های روزانه دانشجو تاثیر به سزایی دارند خلق کنید.
 
4. EasyBib: Citation Generator
 
کتابشناسی و فهرست گیری کتب یکی از بخش‌های مهم در کارهای دانشجویی محسوب می‌شود اما این مسئله گاهی اوقات می‌تواند سخت و پیچیده باشد. حال با وجود اپلیکیشن EasyBib کارتان می‌تواند خیلی راحت‌تر از گذشته شود و فهرست گیری از کتاب‌ها را با دقت و سرعت بالا برایتان انجام دهد. با استفاده از این اپلیکیشن امکان اسکن بارکد کتاب‌ها و اضافه کردن آنها به لیست هم امکان‌پذیر است.
 
5. Mathway
 
اپلیکیشن Mathway یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین اپلیکشن‌ها در زمینه حل قدم به قدم مسائل مرتبط با ریاضی و علوم در دنیا به حساب می‌آید. این اپلیکیشن عالی و در عین حال ساده به خوبی مباحث مختلف ریاضی از جمله جبر، استاتیک، شیمی و مثلثات را پوشش می‌دهد.
 
6. TED
 
اپلیکیشن TED یک پلتفرم کامل برای کنفرانس‌ها و سخنرانی‌های متخصصین و دانشمندان در زمینه‌های مختلف است. این برنامه حتی به نسخه دسکتاپ هم مجهز بوده و یکی از کارآمدترین اپلیکیشن‌های این لیست به حساب می‌آید. این برنامه علاوه بر اینکه حاوی بیش از 2000 ویدیو سخنرانی در زمینه‌های علمی مختلف است، این امکان را می‌دهد ویدیوها را دانلود کرده تا در حالت آفلاین هم آنها را مشاهده کنید.
 
7. Scribd
 
این اپلیکیشن یک انتخاب خوب برای علاقه‌مندان به مطالعه است که برای استفاده از آن بایستی مبلغ 8.99 دلار به صورت ماهانه پرداخت کرد. پس از پرداخت اشتراک می‌توانید به هر نوع کتاب، کتاب صوتی و کامیک‌های مختلف به‌صورت یکجا دسترسی داشته باشید. ای اپلیکیشن کتاب‌های علمی و آموزشی و همچنین مقالات علمی متعددی را پوشش می‌دهد.
 
8. WolframAlpha
 
اپلیکیشن WolframAlpha در اصل یک موتور جستجو بسیار پیشرفته است که می‌تواند پاسخ هر سوالی را برایتان پیدا کند. این اپلیکیشن پاسخ به سوالات در زمینه‌های موسیقی، فرهنگ، تلویزیون و حتی مسائل ریاضی را پوشش داده و همچنین قادر است آمار و ارقام مختلفی را نیز به شما ارائه دهد.
 
9. Trello
 
اپلیکیشن Trello یکی از جذابترین اپلیکیشن‌ها در زمینه سازماندهی به وظایف و برنامه‌ها است و یکی از دلایل محبوبیت آن نیز قابل استفاده بودن در تمامی پلتفرم‌ها است. اگر شما با استفاده از این برنامه بر روی یک پروژه کار می‌کنید، می توانید به راحتی تمامی فازها و مراحل آن را تعریف کنید و پس از انجام هر یک از این مراحل آن را به صفحه کارهای انجام شده انتقال دهید. این برنامه همچنین قابلیت پشتیبانی از کارهای تیمی را نیز دارد و شخص می‌تاند هر وظیفه را به یکی از کاربرها محول کند و به آسانی با دیگر اعضا در ارتباط باشد.
 
10. Timetable
 
در بالا گفتیم که دسته بندی و برنامه ریزی مباحث و پروژه‌ها در ابتدای سال می‌تواند کار سخت و دشواری باشد اما به یاد آوردن اینکه هر ساعت چه کلاسی داریم نیز می‌تواند به نوبه‌ی خود دردسر داشته باشد. از این رو با استفاده از اپلیکیشن Timetable می‌توانید به راحتی کلاس‌هایتان را مدیریت کنید و برای رخدادهای مهم کلاسی مانند کنفرانس‌ها یا امتحانات هم آلارم تنظیم کنیم. همچنین این برنامه قادر است به‌صورت اتوماتیک در زمان کلاس گوشیتان را روی حالت بیصدا قرار دهد.
 
11. Call
 
اگر از اپلیکیشن‌های برنامه ریزی فعالیت روزانه استفاده می‌کنید، باید بدانید که اپلیکیشن Cal گوگل یک برنامه بسیار عالی برای مدیریت وظایف و برنامه‌های روزانه شما است. استفاده از این اپلیکیشن تقویم به لطف داشتن رابط کاربری عالی و کابردی بسیار ساده است و می توانید به آسانی نمایی کلی از فعالیت‌های هفته یا ماه پیش رویتان را مشاهده کنید. علاوه بر اینها، اپلیکیشن Cal قابلیت همگام سازی با اپلیکیشن معروف Any.Do را نیز دارد. با این کار می‌توانید تمام برنامه‌ریزی‌ها و فالیت‌هایتان را یکجا مشاهده کنید.
 
12. Any.Do
 
اپلیکیشن‌های مدیریت وظایف متعددی برای استفاده وجود دارند و جالب است بدانید که اپلیکیشن Any.Do یکی از جالبترین برنامه‌ها در این زمینه محسوب می‌شود. این برنامه رابط کاربری ساده و در عین حال بسیار کاربردی با گزینه‌های مختلف را به شما ارائه می‌هد. با این برنامه شما می‌توانید لیست وظایف و وظایف فرعی مختلفی را تعریف کنید و حتی برای رخدادها و یا مکان‌های به‌خصوص آلارم تنظیم کنید. این برنامه هم همانند Trello کار گروهی پشتیبانی می‌کند.
 
13. Inbox by Gmail
 
اگر شما هم ایمیل‌های متعددی دریافت می‌کنید، بنابراین اینباکس شما نیز بسیار شلخته خواهد بود و احتمالا برخی از ایمیل‌های مهم را ناخواسته از دست می‌دهید. اگر اکانت جی‌میل دارید، با استفاده از این اپلیکیشن گوگل می‌توانید خیلی راحت ایمیل‌هایتان را مدیریت کنید.
 
14. Google Drive
 
گوگل درایو یکی از کامل‌ترین و جامع‌ترین ابزارهای مدیریت و سازماندهی فایل‌ها در کلاس و محل کار است. همانند دیگر ابزارها، این اپلیکیشن گوگل هم به شما فضای کلود ارائه می‌هد اما در کنار آن امکان ساخت فایل حاوی تکست، مقاله و ارائه‌های دانشگاهی از طریق ابزارهای درون برنامه را نیز می‌دهد.
 
15. Evernote
 
اپلیکیشن Evernote یکی از کاربردی‌ترین ابزارها برای مدیریت وظایف، ذخیره سازی اسناد و حتی ساخت نوت‌های کامل است. این برنامه به شما امکان ساخت لیست وظایف، آلارم، اضافه کردن تصویر و یا متن و حتی ضبط صدا را می‌دهد. در کل این برنامه در صورتی که خیلی حال و حوصله استفاده از قلم و کاغذ را ندارید بسیار کاربردی خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.