اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 10, 2018
12:18 دوشنبه، 19ام آذرماه 1397
کد خبر: 96156

مدیر فروم اینترنت اشیا: توسعه استارتاپ های IoT از اولویت های این حوزه است

مدیر فروم اینترنت اشیا با اشاره به اینکه نوآوری در استارتاپ ها شکل می گیرد به اهمیت توسعه استارتاپ ها در حوزه اینترنت اشیا تاکید کرد.
 
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهدی روحانی نژاد مدیر فروم اینترنت اشیا ایران درباره وضعیت توسعه اینترنت اشیا در کشور با اشاره به برگزاری سومین همایش اینترنت اشیا در سال گذشته، گفت: در آن همایش خواسته ما توسعه بازاراینترنت اشیا بود که در همین زمینه دو تفاهم نامه بین وزارت ارتباطات با وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو برای توسعه بازار به امضا رسید.
 
وی با اشاره به اهمیت ترکیب استارتاپ های حوزه اینترنت اشیا با اپراتورها تصریح کرد: شرکت های بزرگ مانند اپراتورها عرضه کننده خدمت هستند اما نوآوری در استارتاپ ها باید شکل گیرد، به طوری که اگر نوآوری نباشد نتیجه بهره برداری حداقلی است.
 
روحانی نژاد تصریح کرد: بنابراین بعد از توسعه بازار IoT در ایران، توسعه استارتاپ ها از اولویت های جدی فروم اینترنت اشیا  ایران است که سعی می کند به صورت عادلانه در سراسر کشور سرمایه گذاری کند.
 
مدیر فروم اینترنت اشیا با اشاره به اینکه زیرساخت ما در حوزه اینترنت اشیا  4 لایه سنسور، ارتباطی، پلتفرم و اپلیلکشن داریم، اظهار کرد: در لایه ارتباطی مشکلی نداریم، اما در لایه سنسور با توجه به وضعیت فعلی نرخ ارز هزینه تمام شده افزایش یافته است و قیمت ها بالا رفته که این تهدید فرصتی برای شرکت های داخلی ایجاد می کند.
 
وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر، عمده بازار IoT در اختیار دولت است، اگر دولت تضمینی بدهد که در درازمدت این بخش سخت افزاری را از داخل بخرد، بخش خصوصی انگیزه پیدا می کند که آن را در داخل تولید کند و مشکلات کاهش می یابد.
 
روحانی نژاد با اشاره به اینکه اپراتورها با وجود داشتن پلتفرم در داخل به خرید خارجی تمایل دارند تصریح کرد: لایه پلتفرم بیشترین تکنولوژی و ارزش افزوده را دارد که موضوع تحلیل دیتا، امنیت و غیره را در بر می گیرد که شرکت های داخلی و شرکت های دانش بنیان در این زمینه کارهایی انجام داده اند اما هنوز اپراتورها به صورت جدی سراغ آنها نرفته اند و تمایل به خرید خارجی دارند.
 
وی درباره لایه اپلیکیشن خدمات IoT نیز توضیح داد: این لایه باید به روز باشد اما هنوز خوب شکل نگرفته که این بخش بیشتر برعهده استارتاپ هاست و ما در فروم با همکاری وزارت ارتباطات و معاونت علمی ریاست جمهوری به دنبال شتابدهی به توسعه استارتاپ ها هستیم و الان هم اعلام می کنیم که آماده حمایت از تیم های خلاق و نوآور از سراسر کشور هستیم.
 
بنابر این گزارش چهارمین کنفرانس اینترنت اشیا در 19 و 20 آذرماه در برج میلاد تهران برگزار می شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.