تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 10, 2018
15:37 دوشنبه، 19ام آذرماه 1397
کد خبر: 96171

بازگشت وجه کالای بازگشتی حداکثر در 4 روز

برخی کاربران از روال فروشگاه های اینترنتی در عودت وجه کالاهای بازگشتی اعتراض دارند و معتقدند که شرکت در روش‌های سعی در بازنگردادن وجه به مشتریان دارد. فارس این موضوع را از فروشگاه مربوطه پیگیری کرده است.
 
بازگشت وجه کالای بازگشتی حداکثر در 4 روز/ تعداد و رقم بازگشتی نسبت به کل سفارش‌ها ناچیز است
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، یکی از کاربران فارس در بخش فارس من از روش کار برخی فروشگاه‌های اینترنتی گلایه کرده و این موضوع را تحت عنوان اعتراض به ترفند جدید فروشگاه های اینترنتی برای بالا کشیدن پول مردم ثبت کرده است.
 
این کاربر نوشته: «فروشگاه های اینترنتی در کشور با دامنه ی گسترده ای در حال تکثیر هستند . این فروشگاه ها با وجود محاسن زیادی که دارند به دلیل شکل و ماهیت خود استعداد زیادی برای تخلف و کلاه برداری از مشتریان خود دارند . به طور مثال چون مشتری در محل خرید حاضر نیست و جنس خریداری شده را از نزدیک نمی بیند ، فروشنده می تواند اجناس معیوب و مشکل دار و یا تاریخ گذشته و از رده خارج شده را برای مشتری بفرستند و چون قبل از تحویل جنس به مشتری پول خود را دریافت می کنند لذا بعد از آگاهی مشتری از مشکلات کالا ، برای عودت ان و دریافت وجه پرداخت شده ، ترفند های زیادی را به کار می گیرند تا در حد امکان کالا را پس نگیرند و در مرحله ی بعد اگر مجبور به پس رفتن آن باشند سعی می کنند آن قدر آن را طول بدهند تا از محل سود حاصل از خواب پول مشتری منافعی را برای خود کسب کنند . چیزی در این اواخر مشاهده شده است که مربوط به بعد از پذیرش عودت کالا و در هنگام واریز وجه به حساب مشتری به وقوع می پیوندد و آن این است که با ارسال پیام و ثبت در پروفایل مشتری ادعا می کنند که پول به حساب او واریز شده است در حالی که در عمل این کار صورت نمی گیرد . حال اگر مشتری دقت کرد و به حساب خود مراجعه و آن را کنترل نمود مدعی می شوند که ما پول را به بانک دادیم ولی به علت اشکال در شماره ی حساب عودت خورده است و از مشتری می خواهند که دوباره شماره ی حساب خود را در سایت مربوط ثبت کند . اگر هم به علت عدم توجه مشتری یا اعتماد او ، موضوع را متوجه نشد پول او را بالا کشیده و قضیه تمام می شود . این مطلب از آن جا اهمیت دارد که در یک بازه ی طولانی مدت این قبیل فروشندگان اینترنتی می توانند به این ترتیب مبالغ هنگفتی از مشتریان خود کلاه برداری نمایند . این موضوع برای خود من اتفاق افتاده است و اسناد و مدارک آن را در اختیار دارم و هنوز هم موفق نشده ام که پول خود را از شرکت اینترنتی بامیلو دریافت کنم .قبل از این که این کار موجب بروز یک مشکل جدید برای مردم شود باید جلوی آن را با روشنگری مردم و پاسخگو کردن این شرکت ها گرفت .»
 
*پیگیری فارس از فروشگاه اینترنتی بامیلو
 
در همین رابطه، با روابط عمومی بامیلو تماس گرفتیم و شرکت درباره این موضوعات توضیحاتی را ارائه کرد: «فرآیند کنسل شدن سفارش‌ها در تمامی فروشگاه های اینترنتی دنیا اتفاق می‌افتد، و میانگین درصد کنسل شدن سفارش‌ها در دنیا حدود 1 درصد است.  البته میزان لغو سفارش‌ها در بامیلو تقریبا نصف میانگین جهانی است که رسیدن به این رقم نیز حاصل اقدامات بامیلو در جهت بهبود مستمر عملکرد تامین کنندگان با هدف اطمینان از تامین موفق بیش از 99 درصد سفارش‌ها است. همچنین حدود نیم درصد از سفارش هایی که منجر به بازپرداخت وجه می‌شوند، در مرحله انجام تراکنش و اتصال به سامانه شاپرک یا به دلیل اطلاعات حساب نادرست از سوی مشتریان با مشکل عدم موفقیت تراکنش روبرو می‌شوند که این رقم کمتر از ۰.۰1 درصد از کل سفارش های بامیلو است.»
 
بامیلو با اشاره به اینکه به طور معمول بازگشت وجه مشتریان را 4 روزه اعلام می‌کند اما در بیشتر مواقع وجه بازگشتی در کمتر از 2.5 روز به حساب مشتریان واریز می‌شود، درباره پروسه بازگشت پول نیز توضیحاتی را ارائه کرد:« به دلیل برخی از محدودیت ها در زیرساخت برخی از درگاه‌ها این پروسه گاهی بیشتر از زمان معمول و اعلام شده به طول می‌انجامد. بدیهی است زمانی که کاربر اطلاعات صحیح بانکی را ارائه ننماید و عودت وجه با مشکل روبرو شود، فرآیند عودت مجددا از اول تکرار میشود. از سوی با توجه به حجم سفارش‌های بامیلو، تعداد و رقم ریالی کالاهای بازگشتی بسیار ناچیز است.»
 
پیش از این خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، گلایه فروشندگان موبایل از رجیستری گوشی‌های مسافری، اعتراض به تخلیه خطوط بدهکار توسط مخابرات و شکایت کاربران از هزینه مکالمه موبایل در اربعین که در بخش فارس من مطرح شده بود را پیگیری کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.