تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 10, 2018
16:37 دوشنبه، 19ام آذرماه 1397
کد خبر: 96190

نخستین ارز دیجیتال بومی در آذربایجان‌ غربی به زودی عمومی می‌شود

همایش خوداشتغالی و کسب و کار فضای مجازی با محوریت ارز دیجیتال بومی و کسب درآمد از ارزهای دیجیتال در ارومیه برگزار شد.
 
این همایش با هدف آشنایی و آگاه‌سازی جوانان با کسب و کارهای مجازی و ارز دیجیتال با حضور جمعی از دانشجویان و جوانان جویای کار برگزار شد و مشاوران اقتصادی و فعالان عرصه کسب و کار مجازی آموزش‌های لازم را به متقاضیان و شرکت‌کنندگان ارائه کردند.
 
مؤسس شرکت تعاونی فناوری اطلاعات و کسب و کار امید آذربایجان غربی در این همایش با بیان اینکه این استان دارنده بیشترین نخبه در بحث فناوری اطلاعات است، افزود:
 
متأسفانه به دلیل عدم پرداخت به این موضوع و حمایت‌های ناکافی شاهد مهاجرت این افراد از آذربایجان غربی هستیم.
 
عرب خدایی اضافه کرد: بزرگ‌ترین گروه انیمیشن و گیم سازی کشور در آذربایجان غربی شکل‌گرفته اما تا به حال معرفی و توجه خوبی به این موضوع صورت نگرفته است.
 
وی از ایجاد اولین ارز دیجیتال بومی در استان خبر داد و گفت: این ارز دیجیتال بومی تولیدشده توسط شرکت تعاونی فناوری اطلاعات و کسب و کار امید با نام DRICK به‌زودی عمومی خواهد شد و علت نام‌گذاری آن هم به دلیل نام‌گذاری اولین سکه تاریخی دنیا بوده است.
 
مؤسس شرکت تعاونی فناوری اطلاعات و کسب و کار امید آذربایجان غربی ارز دیجیتال DRICK را به‌عنوان اولین ارز تولیدی بخش خصوصی در کشور قلمداد کرد و اظهار داشت که این ارز قابل‌تبدیل به همه ارزهای مجازی دنیا است و به‌زودی در تمامی کشورهای همسایه ایران عرضه خواهد شد.
 
عرب خدایی اظهار کرد: بیشترین هدف ما نگاه به ایرانیان مقیم سایر کشورها است تا انتقال ثروت و دارایی آنها به داخل ایران به‌راحتی از طریق ارز دیجیتال انجام شود.
 
در ادامه همایش کارگاه‌های آموزشی ارز دیجیتال و نحوه کسب و کار مجازی برگزار شد و فرصت‌ها و تهدیدهای این نوع کسب و کارها موردبحث و بررسی قرار گرفت.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.