تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 10, 2018
18:24 دوشنبه، 19ام آذرماه 1397
کد خبر: 96216

چهره‌های محبوب ارزهای دیجیتال چه کسانی هستند؟

با ویژگی‌های خاص خود که بیشتر اوقات بحث‌برانگیز اما همیشه سرگرم‌کننده است، جان مکافی بدون شک یکی از رساترین صداها در رسانه‌های اجتماعی مربوط به ارزهای دیجیتال است. مطالعه‌های اخیر نشان می‌دهد که این بازارگرم‌کن قدیمی، در حقیقت از تأثیرگذارترین چهره‌ها در جهت‌بخشی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.
 
جان مکافی: محبوب در توییتر
برای اینکه بفهمیم تریدرهای ارز دیجیتال به چه کسی اطمینان دارند، شرکت تحقیقاتی Clovr که بر حوزه بلاک چین متمرکز شده است، با نظرسنجی از ۵۰۰ نفر که خود را مشتاق به فناوری بلاک چین معرفی کرده‌اند، درباره چهره تأثیرگذار برای پیروی از دیدگاه‌ها، پیش‌بینی‌ها و خبرهای به روز سوال کرده است. در این نظرسنجی از مردم خواسته‌شده تا از میان یک لیست ۸۰ نفره از چهره‌های تأثیرگذار، انتخاب خود را انجام داده و ترجیحات شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، با فاکتورهای دیگری مثل تعداد دنبال کنندگانی که هر یک از این چهره‌ها در توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب دارند، ترکیب‌شده تا یک رتبه‌بندی کلی را ایجاد کند.
 
جان مکافی به‌عنوان تأثیرگذارترین چهره شناخته شد و ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم در رتبه دوم و چارلی لی، خالق لایت کوین در رده سوم قرار گرفت. جالب است که اگر فاکتور تعداد دنبال کنندگان رسانه‌های اجتماعی را نادیده بگیرید و صرفاً بر عامل اعتماد متمرکز شویم، با وجود سابقه منفی در معرفی چند پروژه مشکوک در گذشته، مکافی همچنان در رتبه نخست قرار می‌گیرد.
 
در واقع، پیشگام حوزه آنتی‌ویروس از میان رده‌های سنی مختلف و تمایلات سیاسی گوناگون، رده اول را به خود اختصاص داده و باعث شده است که محققان به این نتیجه برسند که وقتی صحبت تأثیرگذاری در افکار سرمایه‌گذاران حوزه بلاک چین می‌شود، جان مکافی حرف اول را می‌زند.
 
با این حال، محققان به دو نقطه‌ضعف درباره مکافی اشاره کردند. اولین مورد این است که از نظر زنان او در جایگاه پنجم قرار دارد و دومین نقطه‌ضعف وی این است که ۸۵ درصد از دنبال‌کنندگان مکافی متعلق به پلتفرم توییتر هستند.
 
 
دموکرات ها و جمهوری خواهان
مکافی مقام نخست را هم در میان دموکرات‌ها و هم جمهوری خواهان به‌دست آورده است.
 
این قضیه نشان می‌دهد که تمایلات سیاسی در مورد کاربران ارزهای دیجیتال، دارای اهمیت چندانی نمی‌باشد. نکته سردرگم کننده این است که چارلی لی رتبه دوم را میان جمهوری خواهان دوستدار ارزهای دیجیتال به خود اختصاص داد ولی نام او حتی در پنج نفر برتر لیست دموکرات‌ها دیده نمی‌شود. به همین ترتیب ویتالیک بوترین جایگاه دوم را در میان دموکرات‌ها به‌دست آورده است در صورتی که در پنج نفر برتر جمهوری‌خواهان حضور ندارد.
 
همچنین محققان خاطرنشان کرده‌اند که از مجموع ۵۰۰ نفری که در این نظرسنجی شرکت داشته‌اند، ۲۶ درصد از زنان و ۷۴ درصد از مردان بوده‌اند. شرکت‌کنندگان از محدوده سنی ۱۸ تا ۷۳ سال بوده که میانگین سنی ۳۲ برای آنها برآورد شده است. بنا به گزارش‌ها، حدود ۴۲ درصد از پاسخ‌دهندگان را جمهوری خواهان و ۵۶ درصد را دموکرات‌ها تشکیل داده‌اند. تمام احزاب سیاسی دیگر هم به علت حجم نمونه ناکافی از نتایج حذف شدند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.