تلفن همراه

گوشی

December 11, 2018
16:01 سه شنبه، 20ام آذرماه 1397
کد خبر: 96236

جهرمی: اختیار آزادسازی گوشی های توقیفی با وزارت ارتباطات نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسش یکی از کاربران فضای مجازی درباره گوشی های توقیفی گفت: اختیار آزاد سازی این گوشی ها با وزارت ارتباطات نیست.
 
دوم آبان ماه امسال اعلام شد بیش از 120هزار دستگاه گوشی تلفن همراه که واردکنندگان با وجود دریافت ارز دولتی آن را با نرخ آزاد عرضه کرده بودند از سوی مقام های قضایی توقیف شده است تا به پرونده متخلفان رسیدگی شود.
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز همان روز اعلام کرد: برای رفع کمبود گوشی تلفن همراه در کشور قرار بود گوشی های توقیفی رفع مشکل و به بازار عرضه شوند.
سی آبان ماه از سوی رئیس اتحادیه صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران اعلام شد که گوشی های توقیفی در نیمه نخست آذر وارد بازار می شود اما تاکنون خبری از توزیع این گوشی ها نیست. 
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی امروز(دوشنبه) در صفحه اینستاگرام خود در پاسخ به پرسش یکی از کاربران مبنی بر چرایی وارد بازار نشدن گوشی های توقیفی تا نیمه آذر به بازار و کاسته نشدن قیمت ها تا 50 درصد، تصریح کرد: اختیار آزادسازی گوشی های توقیفی با وزارت ارتباطات نیست اما در این باره پیگیری مداوم می شود. 
پیگیری های خبرنگار ایرنا از «مهدی محبی» رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران در روز هفتم آذر به این نتیجه رسید که «درباره توزیع گوشی های تلفن همراه توقیف شده توسط مقام قضایی اطلاعی ندارم؛ در این زمینه چیزی اعلام نشده است زیرا اگر قرار به توزیع باشد ما نیز در جریان قرار خواهیم گرفت.»
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.