اپراتورها

تلفن همراه

December 11, 2018
16:39 سه شنبه، 20ام آذرماه 1397
کد خبر: 96242

آغاز ارائه اینترنت رایگان تلفن همراه در قطارهای تهران-مشهد

تفاهم نامه تکمیل پوشش نسل ۴ اینترنت موبایل در قطارها با حضور وزیر ارتباطات میان مدیرعامل شرکت راه آهن و مدیرعامل یکی از اپراتورهای تلفن همراه امضا شد.
 
به گزارش  راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در این تفاهم نامه که به مدت ۱۵ ماه اعتبار دارد، این اپراتور متعهد شد که پوشش دسترسی به سرویس‌های اینترنتی نسل چهارم تلفن همراه را در سه مسیر ریلی تهران ـ مشهد، زنجان و قم تکمیل کند.
 
همچنین شرکت راه آهن نیز با امضای این تفاهم نامه متعهد شد که اپراتورهای معرفی شده، به صورت انحصاری فروش عمده اینترنت را در مسیرهای مذکور در اختیار داشته باشند و این اپراتورها مجاز به تأمین پهنای باند مشترکان این اپراتور هستند.
 
مجموعه ای از خدمات اینترنتی و وای فای رایگان
 
سعید محمدزاده در این مراسم با اشاره به رویکرد ارتقای خدمات دهی به مسافران در بخش ریلی گفت: قرار است مجموعه ای از خدمات اینترنتی و وای فای رایگان در این طرح به مسافران ارائه شود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این خدمات فقط به مسافران محدود نخواهد شد بلکه استارتاپ ها هم می توانند برای توسعه برنامه های خود از این خدمات بهره گیرند.
 
مدیرعامل شرکت راه آهن به ظرفیت های موجود در این شرکت و ایستگاه ها اشاره و تصریح کرد: فعالان کسب و کارهای نوپا می توانند از این ظرفیت ها استفاده کنند.
 
آذری جهرمی: امیدواریم ارائه اینترنت در قطارها از تصادفات جاده ای بکاهد
 
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در مراسم امضای تفاهم نامه گفت: در فاز نخست از حرم تا حرم (قم تا مشهد) و از قم تا تهران با هزار کیلومتر مسیر ریلی پوشش داده می شود و در یک برنامه اجرایی در طول یک سال آینده کل این مسیر پوشش داده شده و در داخل قطار نیز خدمات وای فای ارائه می شود.
 
وی با بیان اینکه پوشش مسیر ریلی یک تکلیف برای وزارت ارتباطات است، افزود: شرکت راه آهن در سال های اخیر در کنار ریل ها اقدام به توسعه فیبرهای نوری کرده است. بر اساس ماده ۶۷ برنامه توسعه کشور تفاهمی بین شرکت ارتباطات زیرساخت و راه آهن برای استفاده از این شبکه فیبرهای نوری در مسیر ترانزیت و توسعه شبکه ملی منعقد شده است.
 
آذری جهرمی ادامه داد: در پایش ها مشخص شده که ۶۰ درصد خطوط ریلی کشور تحت پوشش نسل دوم همراه است و همچنین ۳۸ درصد این خطوط به نسل سوم مجهز هستند که این عدد قابل قبولی نبود؛ به همین دلیل از اپراتورها برای توسعه و تکمیل پوشش اینترنت تلفن همراه در ایستگاه ها و طول مسیر راه آهن دعوت شد.
 
وی افزود: امیدواریم این برنامه اجرایی موجب رضایت مردم باشد و باعث استفاده بیشتر از خطوط ریلی و کاهش فشارها به خطوط جاده ای شده و در نتیجه کاهش آمار تصادفات جاده ای و صرفه جویی در هزینه های جانبی تصادفات بر دوش مردم و کشور را داشته باشیم.
 
وی افزود: این مسیر همکاری در طرح حرم تا حرم متوقف نمی شود و در فاز بعدی و در یک برنامه عملیاتی مسیر جنوب کشور نیز پوشش داده می شود و مسیر اهواز که مسیر پرترددی است، در برنامه بعدی این حوزه قرار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.