December 11, 2018
17:21 سه شنبه، 20ام آذرماه 1397
کد خبر: 96256

حناچی: سعی می کنیم از طریق بلاک چین و اینترنت اشیا خدمات ارایه کنیم

پیروز حناچی گفت: بسیاری از مشکلات ما راهی جز همکاری بین نهادها و مردم ندارد و می‌توان از طریق بسیاری از این موانع را برطرف کرد.
 
پیروز حناچی شهردار تهران در افتتاحیه دومین نمایشگاه تهران هوشمند گفت: شعار تهرانشهری برای همه است که می‌تواند محقق شود و لازمه این کار مدیریت خردمندانه شفاف، هوشمند و تجلی پذیر است و چارچوب کلی این برنامه اکنون بر اساس شهر خلاق پایه‌ریزی شده ا ست.
 
وی افزود: ما باید طور دیگری به مدیریت شهری نگاه کنیم و برای خلاق شدن باید به طور مستمر به توسعه زیرساخت‌های شهری نگاه شود.
 
حناچی ادامه داد: تحول ساختاری و تغییر فرآیندها پاشنه آشیل جدی در این هدف است.
 
به گفته وی تحول زیرساختی در استفاده از خدمات استفاده از خدمات نوظهور باید مورد توجه مدیران ارشد شهرداری قرار گیرد و تهران در 20 سال گذشته سرمایه‌گذاری زیادی در این زمینه کرده است.
 
شهردار تهران ادامه داد: ما 15 سال پیش نمی‌توانستیم هیچ اطلاعاتی را روی موبایل رد و بدل کنیم و امروز این فناوری محقق شده است و باید از آن استفاده بهینه کرد.
 
حناچی اظهار کرد: تهران هوشمند شش بعد اقتصاد هوشمند، جابجایی هوشمند، حکمفرمایی هوشمند، محیط هوشمند و زیرساخت‌های هوشمند را در بر دارد.
 
وی ادامه داد: در گذشته گفته می‌شد اگر افراد با دنیای دیجیتال به روز نشوند فاصله زیادی از دنیا می‌گیرند و امروز شاهد این ماجرا هستیم.
 
به گفته شهردار تهران امروز 311 هزار واحد تجاری در سطح تهران فعالیت دارند و اگر این اصناف نتوانند خود را با فناوری روز وفق دهند از دنیای تجارت عقب می‌مانند.
 
وی افزود: امروز تهران مشکلات فراوانی را در حوزه مدیریتی مثل مدیریت آب در پیش روی دارند و ترافیک و کمبود فضای پارک نیز از دیگر مشکلات این بخش است.
 
حناچی اظهار کرد: عدم وصول مطالبات و کمبود منابع پایدار از دیگر موانع پیش روی مدیریت شهری است.
 
وی افزود: موضوع بافت‌های فرسوده نیز نیازمند تمهیدات است و تهران شهری است که همیشه زلزله در کمین آن است و باید به مساله بافت‌های فرسوده پرداخته شود.
 
حناچی ادامه داد: تخریب فضای سبز یکی دیگر از مشکلات مدیریت شهری است و باید بتوانیم با کمک مردم این مانع را برطرف کنیم.
 
وی با بیان اینکه شهر هوشمند می‌تواند بسیاری از این موانع شهری را برطرف کند، اظهار کرد:‌ ما باید برای مدیریت شهری منابع اقتصادی جدیدی تعریف کنیم
 
وی افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده در شهرداری فروش دارایی و املاک، صدور مجوزها، کارمزد حق امتیاز، جذب حمایت‌های مالی از محورهای اصلی تامین منابع مالی شهرداری است و در حال حاضر از حداکثر 2 تا 3 تای این محورها استفاده می‌شود.
 
شهردار تهران ادامه داد: در چشم‌انداز تهران هوشمند ما باید به اهداف تهسیل رفت و آمد، زندگی سلامت، زیرساخت‌های یکپارچه و اقتصاد کارآمد و پویا برسیم.
 
حناچی افزود: ما باید با استفاده از نیروهای جوان و خلاق شهرداری به این هدف دست یابیم.
 
به گفته شهردار تهران، هوشمندسازی تهران یک فرآیند میان مدت و یا حتی بلند مدت است که بر اساس تجربیات کشورهای دنیا برای هوشمند سازی باید پنج مرحله بلوغ را پشت سر گذاشت که برنامه‌ریزی، ترویج آگاه‌سازی، هوشمندسازی در یک بخش پایلوت و توسعه بخش هوشمندسازی در یک یا چند مکان شهری است و توسعه یکپارچه‌سازی از این مراحل است.
 
وی ادامه داد: امروز بر اساس توافق انجام شده با وزارت ارتباطات مقدمه همکاری‌ها در زمینه هوشمندسازی اتفاق خواهد افتاد.
 
حناچی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به استفاده از فناوری‌های آینده گفت: بلاکچین و اینترنت اشیا می‌تواند کمک زیادی در مدیریت شهری ایجاد کند و ما سعی می‌کنیم تا از این طریق خدمات بیشتری را ارائه کنیم.
 
وی افزود: برای هوشمندسازی نیاز به کمک دولت داریم و دسترسی به اطلاعات و ایجاد پلتفورم مشترک از وظایف اصلی دولت‌ها است که امیدوارم در کشور ما هم این هدف محقق شود.
 
شهردار تهران در پایان تاکید کرد: ما راهی جز حرکت به سوی هوشمندسازی نداریم و امیدوارم با کمک همه بخش‌ها به این هدف برسیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.