تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 11, 2018
17:53 سه شنبه، 20ام آذرماه 1397
کد خبر: 96264

صف‌آرایی سرآوا در برابر گروه اینترنتی ایران

شنیده‌ها در هفته اخیر خبر از وقوع ۵ ادغام و خرید (M&A) احتمالی در میان بزرگترین بازیگران تجارت الکترونیکی ایران دارد.
 
مهمترین خبر این هفته ادغام احتمالی دو پلتفرم در زمینه تخفیف و خرید گروهی یعنی تخفیفان و نت‌برگ و پیوستن این دو شرکت به گروه سرمایه‌گذاری «سرآوا» است. ادامه این اخبار تایید نشده حکایت از تجمیع سه استارت‌آپ در حوزه ارائه خدمات آنلاین ایران با نام‌های ریحون، الوپیک و تپسی دارد.
 
MA.jpg
 
هرچند اخبار این ادغام و خریدها از سمت مدیران هیچ یک از این ۵ مجموعه تایید نشده ولی در صورت اعلام رسمی این خبر به نظر می‌رسد سرآوا یک صف‌آرایی جدید در مقابل یکی دیگر از بزرگ‌ترین گروه‌های سرمایه‌گذاری تجارت الکترونیکی ایران یعنی «گروه اینترنتی ایران» (IIG) با نام تجاری اسنپ را شروع کرده است.
 
تا کنون گروه اینترنتی ایران روی استارت‌آپ‌های اسنپ، اسنپ فود، اسنپ باکس و اسنپ تریپ که هر کدام در زمینه‌های حمل‌ونقل آنلاین، سفارش آنلاین غذا، حمل و نقل بسته و گردشگری آنلاین فعالیت می‌کنند، سرمایه‌گذاری کرده است.
 
در صورتی که خبر تجمیع سه استارت‌آپ خدمات آنلاین تپسی، ریحون و الوپیک و اضافه شدن آن‌ها به زیرمجموعه سرمایه‌گذاری سرآوا تایید شود این اتفاق به معنای اضافه شدن شاخه حمل و نقل شهری و جابه‌جایی بسته به خریدهای اخیر سرآوا در زمینه فروش بلیط آنلاین است. سرآوا در ۱۴ آذر ۹۶ توانست ۲۵ درصد از سهام شرکت علی بابا صدر نشین در حوزه فروش آنلاین بلیط هواپیما را خریداری کند.
 
با تایید این خبرها به نظر می‌رسد رقابت دو مجموعه سرمایه‌گذاری سرآوا و گروه اینترنتی ایران در اکوسیستم استارت‌آپی کشور وارد فاز جدید و جدی‌تری می‌شود. یک نبرد دوقطبی که نمونه آن درسالهای اخیر بین دو شرکت بزرگ تجارت الکترونیکی ایران یعنی فروشگاه آنلاین دیجیکالا متعلق به سرآوا و بامیلو متعلق به گروه اینترنتی ایران دیده شده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.