تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 12, 2018
16:41 چهارشنبه، 21ام آذرماه 1397
کد خبر: 96290

وجود ۴۱ صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه برای استارت‌آپ های ICT

معاون نوآوری وزیر ارتباطات گفت: ۶ صندوق سرمایه‌گذاری اصلی و ۳۵ صندوق سرمایه گذاری فرعی برای توسعه اکوسیستم استارت‌آپی در کشور وجود دارد که از تولد یک شرکت تا رسیدن آن به بازار کمک می‌کنند.
 
به گزارش مرکز تحقیقات مخابرات ایران، نصرالله جهانگرد با اشاره به اقداماتی که در چند سال گذشته در حوزه خدمات ارتباطی انجام شده است، گفت: با اینکه این توسعه با تاخیر ۸ ساله انجام شد اما با شتابی که در پیاده سازی شبکه ارتباطات سیار داشتیم هم اکنون دسترسی در سراسر کشور به ارتباطات متحرک و موبایل برای همه امکان پذیر شده است.
 
وی با بیان اینکه توسعه خدمات ارتباطی بستری برای توسعه فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و تحول دیجیتال را تسریع می کند به توسعه اکوسیستم کسب و کارهای نوپا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در کشور ۴۱ صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر و جسورانه شامل ۶ صندوق سرمایه گذاری اصلی و ۳۵ صندوق سرمایه گذاری فرعی وجود دارد که از تولد یک شرکت تا رسیدن آن به بازار، کمک می کنند.
 
جهانگرد با اشاره به اینکه در لبه این بازار، نظام قانونی ساکت است، ادامه داد: در نظام قانونی ایران مقررات محکمی برای اینکه که یک محصول داخلی سهم بازار را به دست آورد وجود ندارد و بیشتر متکی به مدیران است.
 
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات ارائه برنامه برای انتخاب های صحیح در این حوزه را یکی دیگر از برنامه ها عنوان کرد و گفت: بسترسازی در محیط های شتاب دهنده و کمک کننده به شرکت های نوپا برای رشد بیشتر و قدرت رقابت در سطح ملی و بین الملل را در قالب پارک و کریدور، پیگیری می کنیم.
 
جهانگرد با اشاره به نفوذ تکنولوژی به سایر رشته ها و تلاش های وزارت ارتباطات در قالب توافق نامه هایی با دستگاه های مختلف برای استفاده از ابزار فناوری اطلاعات برای ارتقای بهره وری، خاطرنشان کرد: در برنامه داریم با مطالعات مقایسه ای به یک برنامه ملی در این حوزه برسیم.
 
وی به اهمیت دسترسی شرکت های ICT به بازارهای ملی و بین المللی اشاره و پارک تخصصی ICT را محیطی برای بزرگتر شدن شرکت های نوپا و کسب قدرت رقابت در سطح ملی و بین المللی عنوان کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.