اپراتورها

اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

تلفن همراه

December 14, 2018
0:05 جمعه، 23ام آذرماه 1397
کد خبر: 96299

ظرفیت شبکه IP کشور سه برابر شد

 
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلام سه برابر شدن ظرفیت شبکه IP به عنوان هسته مرکزی شبکه ملی اطلاعات، از اجرای پروژه ای در کمتر از 10 ماه خبر داد که کاهش تاخیر، قطعی ودر دسترس نبودن های شبکه از نتایج آن به شمار می رود.
 
صادق عباسی شاهکوه مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت و گو با وبسایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توسعه هسته شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد : مطابق سند الزامات مصوب شورای عالی فضای مجازی، شبکه ملی اطلاعات، زیرساخت ارتباطی فضای مجازی کشور محسوب می شود همه شبکه ها باید از طریق هسته مرکزی آن که شبکه ارتباطات زیرساخت است به هم متصل باشند و این شبکه از فیبر نوری، شبکه انتقال و شبکه IP تشکیل شده است.
 
abbasi 3.jpg
 
 وی توسعه خدمات دولت الکترونیک، رشد استارت آپ ها و کسب و کارهای مبتنی بر وب و کاهش شکاف دیجیتالی، توسعه مرزهای دانش و عدالت در آموزش، افزایش دسترسی عموم شهروندان به اطلاعات و خدمات در سال های اخیر که زندگی همه را تحت تاثیر خود قرار داده است، حاصل شکل گیری شبکه ملی اطلاعات دانست.  
 
عباسی شاهکوه توسعه اخیر شبکه ملی اطلاعات را مربوط به توسعه شبکه IP کشور دانست و افزود : در چند سال اخیر حدود 70 هزار کیلومتر فیبرنوری در شبکه زیرساخت کشیده شده که روی آن شبکه انتقال قرار دارد و حالا شبکه IP که روی شبکه انتقال قرار دارد به سه برابر قبل افزایش ظرفیت داشته است.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: پس از اجرای این پروژه ظرفیت شبکه از حدود 7 ترابیت بر ثانیه به حدود 20 ترابیت بر ثانیه می رسد و فعالیتهای امنیت شبکه نیز آسانتر شده و نقاط اتصال امن شبکه افزایش می یابد که به این ترتیب و مقابله با تهدیدات امنیتی جهانی نیز آسانتر خواهد شد.
 
وی افزود : در اردیبهشت ماه ظرفیت شبکه انتقال به بیش از 22 ترابیت بر ثانیه رسید که ما اکنون بخشی از آن را برای شبکه IP استفاده می کنیم.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت خاطر نشان کرد : علاوه بر حضور شبکه IP در 105 نقطه، در حدود 250 نقطه از کشور نیز شبکه انتقال وجود دارد و فیبر شبکه زیرساخت هم بیش از 350 شهر و تعداد زیادی روستا را تحت پوشش قرار داده است که با واگذار فیبر تاریک در آینده نزدیک گشایش قابل توجهی ایجاد خواهیم کرد.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه با اشاره به امنیت این شبکه تصریح کرد : در این شبکه با طراحی اتصال نقاط امن و پایداری مقاومت بهتری در برابر حملات و ویروس ها حاصل شده و امکان ارائه سرویس در سطوح مختلف برای تضمین کیفیت به انواع خدمات فراهم گردیده است.
 
عباسی شاهکوه افزود: هر آنچه اپراتورها درباره ارتباطات و ظرفیت در داخل کشور به آن نیاز دارند در اختیار آنها قرار می دهیم و با اینکه از سال 92 تاکنون مصرف بخش ارتباطات در کشور افزایش چشمگیری داشته اما شرکت ارتباطات زیرساخت همیشه پیشرو بوده و نیازها را برآورده کرده است.
 
وی درباره شبکه ترانزیت بین الملل نیز توضیح داد : ظرفیت در یک سال گذشته سه برابر رشد داشته و به بیش از سه ترابیت بر ثانیه رسیده است که در برنامه ششم هدف توسعه ظرفیت ترانزیت بین الملل برای ما حدود 30 ترابیت بر ثانیه تعیین شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.