December 15, 2018
11:47 شنبه، 24ام آذرماه 1397
کد خبر: 96314

پهنای باند همه شبکه‌های اجتماعی داخلی 2 برابر خارجی‌ها می شود

خطیب جمعه مشهد پهنای باند ۵۰۰ گیگی تلگرام و ۳۲ گیگی شبکه‌‌های داخلی را به اتوبان 4 بانده دشمن در برابر جاده خاکی مدافعین تعبیر کرد و وزارت ارتباطات از اختصاص پهنای باندی معادل 2 برابر همه شبکه‌های خارجی به داخلی‌ها تا به زودی خبر داد.
 
 
حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اختصاص بیش از هزار گیگابیت برثانیه پهنای باند داخلی به پیام رسان‌های داخلی در آینده نزدیک خبر داد.
 
وی در توئیتر نوشت: مشکل پیام رسان‌های داخلی مسیر ۴بانده و ۶ بانده نیست. با این‌حال برای اثبات این موضوع تا دو هفته آتی، بیش از هزار گیگابیت برثانیه (معادل بیش از دو برابر همه شبکه‌های اجتماعی خارجی) از ظرفیت شبکه ملی اطلاعات را به پیام رسان‌های داخلی اختصاص خواهیم داد. 
 
وی همچنین با درج هشتگ #اقناع_کاربر تلویحی به عقیده خود بر مشکل اصلی پیام‌رسان‌های داخلی اشاره کرده است. 
 
وی پیش‌تر بارها تاکید کرده بود که: «نظر وزارت ارتباطات این است که در حال حاضر به دلیل عدم اقناع افکار عمومی، مراجعه مردم به پیام رسانهای داخلی کمرنگ است و شتابی که باید داشته باشد وجود ندارد و اقبال عمومی به سمت این شبکه ها کم است. به همین دلیل موضوعات فنی در لایه های بعدی قرار دارد. اگر اقناع افکار و اعتماد عمومی اتفاق بیافتد، حتی اگر مشکلی در ابزار فنی هم اتفاق بیافتد کاربر پای سرویس خود می ایستد، همانطور که در روزهای نخست تلگرام، این شبکه دارای باگ های فنی بود، پیام ها با تاخیر مبادله می شد و بسیاری از آپشن های فعلی را نداشت.»
 
این اظهارنظر فتاحی پس از آن مطرح شد که حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی، خطیب نماز جمعه مشهد ظهر دیروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد گفت: پهنای باندی که به تلگرام در این کشور داده شده است، ۵۰۰ گیگابایت است در حالی که پهنای باندی که به شبکه‌‌های اجتماعی داخلی داده شده، ۳۲ گیگابایت است، به دشمن اتوبان چهار بانده داده شده اما برای مدافعین داخلی جاده خاکی می‌دهند.
 
وی به فضای مجازی اشاره و بیان کرد: در عرصه‌های فرهنگی و فضای مجازی دشمن ما را در چند عرصه محاصره کرده است. رهبری فرمودند تلگرام فیلتر و تعطیل شود. به صورت اسمی، تلگرام فیلتر شد ولی در کنارش، دو نرم‌افزار ایجاد کردند تا تلگرام بر فضای مجازی مسلط باشد. فضای مجاری امروز زندگی و فضای فرهنگی برای مردم ماست و باید بر آفت‌های فرهنگی بی‌‌تفاوت باشیم؟
 
امام جمعه مشهد با بیان اینکه قرار شد شبکه‌‌های اجتماعی داخلی تقویت شوند اما اینگونه نشده است، گفت: امروز متاسفانه امکانات شبکه‌‌‌های اجتماعی داخلی در مقابل شبکه اجتماعی خارجی صفر و حتی زیرصفر است یعنی در مقابل سه‌ هزار سرور تلگرام، شبکه‌‌های اجتماعی داخلی ۳۵ سرور دارند. این قابل مقایسه است؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.