تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

December 16, 2018
10:32 یکشنبه، 25ام آذرماه 1397
کد خبر: 96347

ساعت هوشمند Verge آمازفیت Huami همراه با دستیار صوتی در ایالات متحده آمریکا عرضه شد

هنگامی که Amazfit Verge چند ماه پیش با ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی صوتی در چین رونمایی شد، با توجه به اینکه ویژگی‌های متناسب با کاربر چینی در آن قرار داده شده‌اند، جای سوال بود که هوآمی چگونه قصد دارد ویژگی‌های این ساعت هوشمند را برای بازار جهانی سازگار کند. ظاهرا، این شرکت حمایت شده توسط شیائومی مشغول به کار بر روی محلی‌سازی این دستگاه بوده است. هم اکنون Amazfit Verge در ایالات متحده راه اندازی شده است و در حال حاضر به منظور پیش سفارش در فروشگاه‌ آنلاین رسمی شرکت در ایالات متحده با برچسب قیمت ۱۵۹،۹۹ دلار در دسترس می‌باشد. این قیمت، بالاتر از قیمت ۷۹۹ یوان (~ ۱۱۶ دلار) ای است که در چین عرضه شد. این دستگاه برای اولین بار در ۱۸ دسامبر عرضه خواهد شد.
 
 
ساعت Verge آمازفیت دارای صفحه نمایشی دایره‌ای ۱٫۳ اینچی با قطر ۴۳ میلی‌متر است. اندازه این ساعت با مدل بالاتر آخرین Galaxy Watch سامسونگ برابر می‌باشد. به جز آن که Amazfit Verge از پلاستیک تقویت شده ساخته شده است بر خلاف ظاهر قدیمی‌ای که مدل‌های سامسونگ با آن سازگار هستند، به آن ظاهری اسپورت می‌دهد. Verge به یک صفحه نمایش AMOLED با وضوح ۳۶۰ × ۳۶۰ پیکسل و همچنین Gorilla Glass 3 در روی آن مجهز شده است. هوآمی می‌گوید پوششی بر روی صفحه آن وجود دارد که مانع از بر جای ماندن اثر انگشت در طول استفاده از آن می‌شود. این ساعت هوشمند به بندهایی سیلیکونی مجهز شده است که می‌تواند به همان شیوه موجود در Amazfit Pace و Stratos از ساعت جدا شود. مهم‌تر از همه، بسیار سبک بوده و فقط ۴۶ گرم وزن دارد. ساختار این ساعت دارای گواهی IP68 می‌باشد، اما هنوز نمی‌توان از آن هنگام شنا یا رفتن در زیر دوش استفاده کرد.
 
 
این دستگاه با پشتیبانی از ۱۱ حالت مختلف ورزشی شامل گلف، سواری، پیاده روی، دویدن، آموزش بدنسازی، فوتبال و قایقرانی همراه است. همچنین دارای پشتیبانی از GPS + GLONASS می‌باشد. علاوه بر این، ساعت هوشمند هوآمی به Wi-Fi و بلوتوث ۴٫۰ + BLE مجهز شده است. متاسفانه، اتصال LTE در این ساعت وجود ندارد، اما باور بر این است که می‌تواند بر روی نسخه‌های بعدی‌اش قرار بگیرد. این ساعت توسط یک پردازنده دو هسته ای ۱٫۲ گیگاهرتزی با ۵۱۲ مگابایت RAM و ۴ گیگابایت ROM قدرت رسانی می‌شود. علاوه بر سنسورهای معمول، سنسورهای اضافی وابسته به جاذبه و فشار هوا در بورد آن وجود دارد. همچنین در بورد یک باتری ۳۹۰ میلی‌آمپر ساعتی وجود دارد که هوآمی ادعا می‌کند، بسته به استفاده، ممکن است تا ۵ روز، شارژ نگه‌دارد.
 
از همه این ویژگی‌ها مهم‌تر قطعا تکنولوژی دستیار صوتی با توانایی یکپارچه‌ شدن با خانه هوشمند است. Verge بر روی اینترنت وسایل (IoT)، کنترل‌های خانه هوشمند، دستیار صوتی و NFC، برای پرداخت بدون تماس، متمرکز می‌باشد. این ساعت هوشمند با پشتیبانی از الکسا آمازون در پایان سال همراه خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.