تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 16, 2018
14:08 یکشنبه، 25ام آذرماه 1397
کد خبر: 96350

بدهی یک میلیاردی اتحادیه فناوران رایانه به شهرداری بابت تغییر کاربری

طی هفته گذشته انتشار نامه ای گلایه آمیز از سوی رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه که برخی از اعضای این صنف را مخاطب قرار داده بود، بحث داغ این حوزه بود.داستان این اعتراض و در پی آن انتشار نامه از زبان فعالان صنفی و رییس اتحادیه به اشکال مختلفی بیان می شود؛ گروهی از فعالان صنفی بر این باورند که اشخاصی در اتحادیه صنف فناوران رایانه از محل سپرده گذاری بخشی از سرمایه اتحادیه که حاصل از فروش دفاتر قبلی در خیابان ایرانشهر است، سود برده و این انصاف نیست که اتحادیه بابت انجام پروژه های مختلف از اعضا انتظار جبران هزینه داشته باشد. رییس اتحادیه صنف رایانه هم با تکذیب این موارد می گوید که اعضای صنف به دلایل نامعلوم کمر همت به زدن ریشه اتحادیه ای بسته اند که خانه خودشان است.
 
در بخشی از نامه سید مهدی میرمهدی کمیجانی، رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه که در پی اعتراض گروهی از فعالان صنفی به مسکونی بودن موقعیت ساختمان اتحادیه صورت گرفته آمده است: «محل اتحادیه از زمان خریداری تا کنون مسکونی است؛ ولی از این ملک تا کنون بصورت اداری بهره برداری می شد. این نکته قابل توجه است که متاسفانه برخی از همکاران صنفی که خود از اتحادیه، پروانه کسب دریافت کده اند و عضو فعال صنف هستند و سابقه قابل توجهی هم در این صنف دارند، افرادی هستند که بدلیل تغییر کاربری ساختمان اتحادیه  طی تماس با شهرداری درخواست پلمپ اتحادیه را کرده اند. حتی این افراد بیشتر از شهرداری کار را دنبال می کنند و هر روز از شهرداری در پی جوابیه هستند و پیگیری را حتی به شهردار کل، حراست کل شهرداری، اجرای احکام شهرداری، شهرداری منطقه 6 رسانده اند» در بخش دیگری از نامه، رییس اتحادیه با گلایه از اعضای صنف گفته است که اتحادیه آبروی صنف است و در صورت بروز هر مشکلی برای این اتحادیه که در حال رشد و توسعه است، آبروی صنف به خطر می افتد؛ لذا از اعضای صنف دعوت می کنم خانه خود را ویران نکنند.
 
 هزینه یک میلیاردی اداری سازی 
سید مهدی میرمهدی کمجانی در گفت و گو با روزنامه فناوران اعلام کرد که جای تاسف دارد که پس از سال ها تلاش و درست زمانی که اتحادیه صنف فناوران رایانه در مرحله شکوفایی است، عده ای از خانواده همین اتحادیه به بهانه مسکونی بودن موقعیت ساختمان اتحادیه به شهرداری اعتراض کرده اند تا شهرداری برای پلمب اتحادیه وارد عمل شود. به گفته وی، البته نتیجه اعتراض این افراد تا کنون قرار دادن بلوک (نیوجرسی) مقابل در اصلی اتحادیه بوده است که این بلوک روز پنج شنبه از مقابل اتحادیه برداشته شد.
وی افزود: اعتراض این افراد در حالی شکل گرفته که اتحادیه تمام مجوزهای لازم برای فعالیت و همچنین هرگونه تغییر در ساختمان را از شهرداری دریافت کرده و هیچ کار غیرقانونی انجام نداده است. با این حال این اقدام برخی از اعضای صنف که مشخص نیست با چه هدفی صورت گرفته، موجب شده است که اتحادیه ناچار به پرداخت مبلغی بیش از یک میلیارد تومان بابت تغییر کاربردی مسکونی به اداری ساختمان اتحادیه شود که با چانه زنی های بسیار این رقم به 800 میلیون تومان کاهش یافت.
میرمهدی گفت: با توجه به اینکه اتحادیه اندوخته مالی چندانی ندارد، درخواست تقسیط این مبلغ به شهرداری ارائه شده است که امیدواریم مورد قبول واقع شود. زیرا در غیر این صورت ناچار به فروش دفتر اتحادیه و اجاره ملکی باشیم که شاید در شان اتحادیه و اعضای صنف نباشد. وی افزود: تا زمان حضور آقای قالیباف، شهرداری با فعالیت اتحادیه ها در واحدهایی با کاربری مسکونی مشکلی نداشت؛ ولی در دوره جدید با فشار چند تن از اعضای اتحادیه که دارای پروانه از اتحادیه هستند، اتحادیه با مشکلاتی مواجه شده است.
وی از اعضای صنف آی تی درخواست کرد که به جای اینکه در مقابل رشد اتحادیه مانع ایجاد کنند به توسعه آن کمک کنند؛ زیرا این اتحادیه خانه آنهاست و هر ضربه ای کل خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد.
 
 پاسخ به یک شایعه
در این رابطه اما حرف و حدیث هایی مبنی بر اینکه بخشی از پول حاصل از فروش دو دفتر قبلی اتحادیه که در خیابان ایرانشهر واقع بود در حساب شخصی رییس اتحادیه صنف رایانه بوده و بابت این سپرده بلندمدت سود هنگفتی عاید وی می شود به گوش 
می رسد. میرمهدی در واکنش به این موضوع گفت: همه چیز در اتحادیه صنف فناوران رایانه شفاف است و اینجانب به عنوان رییس اتحادیه با سند و مدرک ثابت می کنم که این ها تهمتی بیش نیست و شایسته است افرادی که چنین افترایی زده اند عذرخواهی کنند.
وی افزود: ساختمان فعلی اتحادیه در سال 1386 از محل فروش یکی از دفاتر اتحادیه سابق که در خیابان ایرانشهر واقع بود و با کمک مالی 37 نفر از اعضای اتحادیه با قیمت 230 میلیون تومان خریداری شده و پس از مدتی و در زمان هیات مدیره دوره دوم، دفتر دوم با رقم 240 میلیون تومان به فروش رفت و مبلغ آن به حساب اتحادیه واریز شد.
میرمهدی گفت: پس از چند سال یکصد میلیون تومان به عنوان سود روی مبلغ سپرده گذاری شده آمد که اتحادیه این مبلغ را صرف توسعه ساختمان اتحادیه کرد؛ به طوری که ساختمان یک طبقه آن زمان در 2 طبقه توسعه یافت و بخش های مختلفی چون سالن جلسات و … به ساختمان افزوده شد که همه این اقدامات پس از دریافت مجوزهای لازم از شهرداری انجام شد.
وی افزود: با صراحت اعلام می کنم که برای تمام گفته های خود سند و مدرک دارم و افراد دارای پروانه اتحادیه و رسانه ها می توانند از اتحادیه این اسناد را مطالبه کنند.
به گفته میرمهدی، اتحادیه به هیچ وجه در صدد تصرف پول و سرمایه نیست و تنها به رشد و اعتلای صنعت فکر می کند. همچنین قرار بر این بود که تمام اعضای صنف به عنوان سهام دار اتحادیه معرفی شوند و  سهامدار ساختمانی شوند که حدود 4 سال پیش حدود 12 میلیارد تومان قیمت داشت (ساختمان فعلی اتحادیه صنف رایانه) ؛ اما حالا با کارشکنی اعضای اتحادیه ممکن است دچار مشکل شویم و توان خرید ملکی در این حد را نداشته باشیم.
وی افزود: به نظر می رسد که تعدادی از اعضای صنف با دلایل خاص خودشان در پی انهلال و از بین بردن اتحادیه صنف رایانه باشند. میرمهدی از تمام فعالان صنفی درخواست کرد که به جای ضربه زدن به اتحادیه و صنف به فکر همکاری و همیاری برای بهبود وضعیت و رشد اتحادیه و صنف آی تی باشند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.