تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 16, 2018
14:46 یکشنبه، 25ام آذرماه 1397
کد خبر: 96366

برگزاری همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با موضوع انقلاب بلاک چین

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مزایای زیرساخت فناوری ارزهای دیجیتال گفت: فناوری بلاک چین زمینه افزایش راندمان و کاهش هزینه‌ها را فراهم می‌کند.
 
نصرالله جهانگرد با اشاره به تکنولوژی‌های جدید در حوزه خدمات مالی و بانکی، اظهار کرد: تکنولوژی‌های نوظهور از جمله ارزهای دیجیتال و بلاک چین در کنار هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و نسل پنجم اینترنت، نظام بانکی را با تحولاتی بنیادین روبرو کرده که در این میان سیستم بانکی ایران نیز در حال تغییر و تحولاتی است که باید به آن توجه ویژه داشت تا زیرساخت‌ها و خدمات نوین مالی ایجاد شود.
 
وی با بیان این‌که نظام بانکی کشور، خود را با فناوری‌های جدید به‌روز نکرده است، افزود: سیستم بانکداری الکترونیک کشور با وجود رشد بسیار زیاد طی سال‌های اخیر از زیرساخت‌های فعلی نیز با تمام توان استفاده نکرده و برای حل مشکلات و ارائه خدمات جدید باید به‌سوی شناخت و استفاده از زیرساخت فناوری‌های قدرتمند و کاربردی جدید حرکت کند تا بتوان نواقص بانکداری الکترونیکی را پوشش داد و ارزش‌افزوده‌های جدیدی از طریق فناوری‌ها و بازیگران جدید در حوزه بانکی ایجاد کرد.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره مواضع حاکمیت برای ارزهای دیجیتال و بلاک چین، گفت: فناوری بلاک چین علاوه بر افزایش راندمان و کاهش هزینه‌ها درزمینهٔ شفافیت عملکرد موثری دارد که می‌تواند زیرساخت‌های مختلف کشور را متحول و هوشمند کند که این مساله موردتوجه حاکمیت است؛ همچنین ارزهای دیجیتال با توجه به قابلیت تسهیل درزمینهٔ پرداخت‌های خُرد و تجاری و قرار گرفتن ایران در شرایط تحریمی و فشارهای ظالمانه دولت آمریکا نیز از موضوعات موردتوجه در دولت و مجلس است که انتظار می‌رود به‌زودی با توجه به اولویتی مهم تعیین تکلیف شود.
 
جهانگرد با اشاره به فناوری ارزهای دیجیتالی شده، تأکید کرد: تکنولوژی ارز دیجیتال فرصتی جدید و بزرگ برای اقتصاد جهانی و نظام بانکی و مالی ایران به شمار می‌رود که موردتوجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و بانک مرکزی به‌عنوان رگولاتور پولی و بانکی با تصمیمات سنجیده و تعامل بین دستگاهی می‌تواند این فناوری را در کشور توسعه دهد.
 
وی بر ضرورت سیاست‌گذاری درزمینهٔ فناوری‌های نوین تأکید و اظهار کرد: یکی از مسائل مهم درزمینهٔ به‌کارگیری و رشد نظام بانکی کشور در حوزه فناوری‌های جدید از جمله بلاک چین و ارزهای دیجیتال تعیین سیاست و مقررات گذاری به شمار می‌رود که باید هرچه سریع‌تر توسط بانک مرکزی و دولت انجام شود تا بتوان از این فناوری‌ها برای خلق ارزش‌افزوده و کمک به اقتصاد کشور استفاده شود و در غیر این صورت شاهد ضررهایی بدون جبران و سخت برای سیستم اقتصادی خواهیم بود.
 
به گزارش ایسنا، اهمیت ارزهای دیجیتال، بانکداری دیجیتال و بلاک چین امروز بیش از پیش در نظام اقتصادی و بانکی کشور خودنمایی می‌کند و در همین راستا هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت نیز امسال با موضوع انقلاب بلاک چین در روزهای ۹ و ۱۰ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.