فناوری اطلاعات

امکان بازدید کاربران از مرکز پردازش دیجی‌کالا فراهم شد

منبع: پیوست
امروز عصر (۲۴ آذر ماه) در مراسمی دیجی‌کالا ضمن معرفی برترین‌های دیجی‌کالا مگ و برندهای برگزیده در این فروشگاه از نگاه کاربران، برنامه‌های جدید این فروشگاه آنلاین از جمله بازدید کاربران از مرکز پردازش دیجی‌کالا را نیز اعلام کرد.
 
حمید محمدی، مدیرعامل دیجی‌کالا، در این مراسم ضمن اعلام این خبر به راه‌اندازی صفحه درخواست بازدید کاربران دیجی‌کالا اشاره کرد و گفت: «به زودی کاربران می‌توانند به صورت هفتگی و روزانه از مرکز پردازش دیجی‌کالا بازدید کنند و با کل فرآیند مرکز پردازش آشنا شوند. تلاش خواهیم کرد تا بیشتر داده‌های بازار را منتشر کنیم.»
 
به گفته برادران محمدی امسال ٢٠٠ هزار کالا با نشان ویژه یلدا با تخفیف واقعی در جشنواره شب یلدای این فروشگاه عرضه می‌شود. همچنین براساس اظهارت آنها از بین ١۵٠ هزار فروشنده، ٣ هزار فروشنده در این جشنواره کالای خود را عرضه می‌کنند و١۵٠٠ برند ایرانی نیز در جشنواره حضور دارند.
 
سعید محمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حمایت از محصولات ایرانی در جشنواره یلدا اشاره کرد و افزود:« امسال در یلدا کمیسیون فروش محصولات ایرانی صفر است. حتی هزینه ارسال هم از فروشنده دریافت نمی‌شود. این نه ‌تنها سود نیست بلکه هزینه عملیاتی هم دارد.»
 
حمید محمدی در ادامه در مورد ایجاد شفافیت برای مشتریان دیجی‌کالا اعلام کرد: «علاوه بر راه‌اندازی سیستم امتیازدهی برای فروشندگان، از دو نشان برای فروشندگان استفاده می‌کنیم. اول فروشنده رسمی که صاحب امتیاز کالا یا خود برند هستند و دوم نشان فروشنده برتر که شامل فروشندگانی است که عملکرد خوبی داشتند.»
 
به گفته حمید محمدی برای جبران اشکال هنگام خرید برای مشتری از دیجی‌کالا تمهیداتی نیز در نظر گفته شده است. او در توضیح این موضوع اعلام کرد:‌ «به عنوان مثال اگر کالایی از سمت دیجی‌کالا کنسل شد تا ۵٠٠ هزار تومان کارت هدیه به مشتری می‌دهیم. اگر کالایی غیراصل بود نیز تا سقف ٢٠٠ هزار تومان کارت هدیه می‌دهیم.»
 
سعید محمدی نیز با اشاره به اینکه سیستم نظارتی این فروشگاه به تازگی راه‌اندازی شده است و سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای برای تعیین قیمت در این پلتفرم اعمال می‌شود،گفت: «فعالیت توسعه‌ای خود را در حال‌حاضر متوقف کرده‌ایم و در قالب پروژه «آتش» تمرکز خود را روی نظارت و کنترل گذاشتیم.»
 
حمید محمدی در پاسخ به این سوال که آیا در شب یلدا دیجیکالا از دسترس خارج می‌شود اعلام کرد: «با تیمی ۱۵۰ نفره یک سال روی پلتفرم سوپرنوا وقت گذاشتیم و در تیرماه امسال پلتفرم دیجی‌کالا تغییر قابل‌ توجه‌ای کرد. امسال بعید است چنین اتفاقی رخ دهد. هرچند در ساعات اولیه یلدای شگفت‌انگیز میزان بازدید اصلا قابل مقایسه با روزهای عادی نیست.»
 
سعید محمدی نیز در پاسخ به این سوال که چرا با کاهش قیمت ارز قیمت محصولات ارزان نمی‌شود، بیان کرد: «امروز خیلی از کالاها کاهش قیمت هم داشته‌اند اما این شامل همه محصولات نمیشود. دیجی‌کالا یک خرده فروشی است و یک حاشیه سود مشخص در هر گروه محصولی دارد.»
 
او ادامه داد:«دیجیکالا تولیدکننده محصول نیست و به منبع نامحدود هم وصل نیست. اتفاقی که در بازار می‌افتد در دیجی‌کالا هم می‌افتد. محصولاتی که با ارز نیمایی تامین می‌شوند تغییر قیمت نداشته‌اند چون ارز نیما تغییر قیمت نداشته است.»
 
محمدی با بیان اینکه قیمت کالاها صرفا به قیمت ارز مرتبط نیست و وقتی ۶ ماه محصولی وارد نشود، تعادل عرضه و تقاضا به هم می‌خورد، تصریح کرد: «ما در این موارد دو انتخاب داریم. یا با قیمتی که می‌توانیم تامین کنیم، عرضه کنیم یا نکنیم. سعی می‌کنیم تصمیم درست بگیریم. برای مثال وقتی آیفون را ۲۰ میلیون می‌فروختند، ما تصمیم گرفتیم عرضه نکنیم و عرضه کردن یا نکردن، یک تصمیم ساده نیست و هرکدام مشکلاتی دارد.»
 
اما در بخشی دیگری از مراسم دیجی‌کالا برای معرفی برنامه‌هایش برای شب یلدا، برترین‌های دیجی‌کالا مگ و برندهای برگزیده در این فروشگاه از نگاه کاربران هم معرفی شدند.
 
براین اساس موفق‌ترین شرکت حوزه فناوری دیجیتالی سال ٢٠١٨ در دیجی‌کالا شرکت اپل بود. برترین بازی ویدئویی سال دیجی‌کالا براساس نظر کاربران، بازی God of war انتخاب شد. همچنین شارژر بی‌سیم معکوس میت ٢٠ پرو به عنوان خلاقانه‌ترین نوآوری کالاهای الکترونیک مصرف سال ٢٠١٨ دیجی‌کالا برگزیده شد. از سوی دیگر گوشی آیفون ایکس اس مکس به عنوان بهترین گوشی پرچم‌دار سال از نگاه کاندیدها معرفی شد. مقرون به صرفه‌ترین گوشی سال نیز honor 9 lite بود. خواندنی‌ترین کتاب الکترونیکی سال  به زبان فارسی از نظر کاربران دیجی‌کالا کتاب دروغ‌های کوچک بزرگ اعلام شد. روی پلتفرم دیجی‌کالا بیش از ١۵٠٠ عرضه‌کننده ایرانی حضور دارند. در نظرسنجی این فروشگاه  نیز ۴١٠ هزار رای کاربران جمع‌آوری شده است.

​​