رسانه‌های اجتماعی

اعتماد عمومی عامل موفقیت پیام‌رسان‌های بومی

منبع: پیوست
۴۴ درصد کاربران یک نظر سنجی جلب اعتماد عمومی را عامل موفقیت رشد فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی اعلام کرده‌اند.
 
معاون وزیر ارتباطات و رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با منتشر کردن یک نظرسنجی در حساب توئیتری خود از کاربران خواست تا عامل اصلی موفقیت پیام‌رسان‌های داخلی را اعلام کنند. حمید فتاحی در این نظر سنجی از کاربران خواسته بود که عامل اصلی موفقیت‌ پیام‌رسان‌های داخلی را از بین ۴ گزینه حمایت‌های دولتی، فیلتر پیام‌رسان‌های خارجی، اعتماد عمومی و توسعه فنی مناسب پیام‌رسان اعلام کنند.
 
نتایج نظرسنجی که معاون وزیر ارتباطات روز شنبه (۲۴ آذر) در حساب توئیتری خود با کاربران به اشتراک گذاشت: 
هرچند که به گفته فتاحی تقریبا بعد از گذشت ۲۴ ساعت از منتشر شدن این نظرسنجی ۳ هزار کاربر و به گفته او “خودجوش” به گزینه حمایت دولتی رای داده‌اند؛ اما با این‌حال تا قبل از این حرکت خودجوش از بین بیش از ۱۰ هزار کاربر که در این نظر سنجی شرکت کرده بودند ۷۳درصد کاربران به گزینه «اعتماد عمومی مردم» رای‌ داده‌ بودند. اما حالا و تقریبا بعد از گذشت یک روز از زمان شروع این نظرسنجی و با حضور بیش از۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در آن، ۴۴ درصد کاربران به گزینه اعتماد عمومی، ۴۱ درصد حمایت مالی دولت،۱۳ درصد توسعه فنی مناسب پیام‌رسان و ۲ درصد هم به فیلتر پیام‌رسان‌های خارجی رای داده‌اند.

​​