اپلیکیشن

تلفن همراه

رگولاتوری

December 18, 2018
15:22 سه شنبه، 27ام آذرماه 1397
کد خبر: 96449

وزیر ارتباطات: رجیستری گوشی مسافری مشکلی ندارد

 
 
وزیر ارتباطات در حاشیه نهمین سمپوزیوم مخابرات در پاسخ به پیوست در مورد توقف ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا گفت:قطع سامانه همتا و گمرک درست نیست بلکه موضوع وصل سیستم سامانه نیروی انتظامی به گمرک مطرح است که باید اتفاق می‌افتاد. این اتصال قرار بود برای مشخص شدن دقیق واردات گوشی از طریق مسافر صورت بگیرد نه اینکه به اسم بار مسافر بتوان خارج از روال‌های مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت، گوشی وارد کرد.
 
او در ادامه افزود:‌« اکنون فرآیند بار مسافر در حال پیاده‌سازی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. برخی انتقاد دارند که چون کانال‌های اصلی واردات به درستی کار نمی‌کند جلوی واردات گوشی به شیوه مسافری گرفته شده و در بازار اختلال ایجاد کرده است.
 
جهرمی تصریح کرد که همه باید مسئولیت قانونی خود در این بازار را انجام دهند اگر کانالی در زمینه واردات گوشی دچار مشکل است آن مشکل باید حل شود نه اینکه خلاف ضوابط راهی جدید برای واردات در این زمینه باز شود.
 
ابتدای هفته جاری گمرک در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که با توجه به اینکه سامانه همتا به علت مسائل داخلی خود، ارائه خدمات و استفاده از سرویس های ارائه شده توسط گمرک را به منظور دریافت اطلاعات تلفن همراه مسافری به حالت تعلیق دراورده است.
 
محمد جواد آذری جهرمی همچمنین در پاسخ به مشکل ایجاده شده برخی از کاربران هنگام استفاده از گوشی‌های قدیمی اظهار کرد: پس از اجرای رجیستری یک دوره ۳ ماه قرار دادیم برای اینکه افراد گوشی قدیمی خود را روشن و ثبت کنند اما برخی این کار را نکردند و بحران‌های ارزی ایجاد شده قیمت گوشی بالا رفت و امروز بازار گوشی وضعیت چندان مناسبی ندارد و اکنون می‌خواهند از گوشی قدیمی خود استفاده کنند و دچار مشکل شدند.
 
وی ادامه داد: اکنون مسئولان ارتباطی و اپراتورها در حال انجام پردازش هستند و مواردی را بررسی می‌کنند که براساس آن افراد ادعا می‌کنند گوشی‌هایشان قدیمی بوده است و آن‌ها طبق آنلایز باید دریابند که این گوشی‌ها فعال بوده یا خیر.
 
جهرمی با اشاره به نحوه انجام رجیستری گوشی توضیح داد: واقعیت این است که سیستم ثبت تلفن‌همراه از اتصال شماره تلفن و IMEI گوشی اتفاق می‌افتد و از آنجایی که برخی علاقه‌مند به قاچاق هستند از IMEIهای قبلی برای گوشی‌های جدید استفاده می‌کنند و می‌گویند این گوشی فعال بوده است و جعل این IMEI باعث ایجاد مشکل در سیستم می‌شود.
 
وی در پایان اظهار کرد ما می‌دانیم این مشکل برای مردم وجود دارد اما هنوز راه‌حل مناسبی برای حل این مشکل پیدا نشده است و در کارگروه فنی رجیستری به دنبال پیدا کردن راهی مناسب در این مورد هستیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.