اپلیکیشن

تلفن همراه

December 21, 2018
18:41 جمعه، 30ام آذرماه 1397
کد خبر: 96517

بهترین اپلیکیشن‌های اندروید در سال ۲۰۱۸

سیستم‌عامل اندروید با فاصله‌ی زیاد پرطرفدارترین سیستم‌عامل دنیا محسوب می‌شود و در گوگل پلی بیش از ۲ میلیون اپلیکیشن وجود دارد. پرتعداد بودن اپلیکیشن های اندروید بدین معناست که بسیاری از اپلیکیشن‌های مناسب و همه‌فن‌حریف به چشم کاربران نمی‌آیند. به همین خاطر با ارائه‌ی چنین فهرست‌هایی، می‌خواهیم کار کاربران را برای دستیابی به بهترین اپلیکیشن های اندروید در حوزه‌های مختلف راحت‌تر کنیم.

در رابطه با چنین فهرست‌هایی، موضوع سلیقه‌ی شخصی نقش مهمی را ایفا می‌کند ولی روی هم رفته، اپلیکیشن‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم بسیار پرطرفدار هستند و توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده‌اند. پس بدون اتلاف وقت، این فهرست را آغاز می‌کنیم.

۱. اپلیکیشن‌های ضروری

بهترین مرورگرها (جایگزین‌های کروم)

Brave / Dolphin / Firefox / Opera

اپلیکیشن های اندروید

اگرچه مرورگر کروم قابلیت‌های زیادی دارد اما اگر از استفاده از آن خسته شده‌اید، بهتر است به این موارد نگاهی بیندازید. مرورگر Brave تا حد زیادی تازه‌نفس است و از موتور کرومیوم و ویژگی‌های مفیدی بهره می‌برد. علاوه بر این، این مرورگر بسیار سبک است و از پس انجام کارهای اصلی برمی‌آید. از دیگر گزینه‌ها می‌توانیم به Dolphin، فایرفاکس و اپرا اشاره کنیم که هرکدام از آن‌ها قابلیت‌های شاخصی دارند. در زمینه‌ی قابلیت‌های اصلی مانند مدیریت تب‌ها، حالت ناشناس و حالت تاریک، تمام این موارد حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و از افزونه‌های مفیدی هم پشتیبانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ۵ مرورگر برتر برای گوشی موبایل

بهترین اپلیکیشن‌های هواشناسی

The Weather Channel / AccuWeather / Weather Underground

اپلیکیشن های اندروید

بله، با وجود اینکه در بین اپلیکیشن های اندروید هزاران اپلیکیشن هواشناسی وجود دارد، اما هیچ‌کدام از آن‌ها بی‌نقص نیستند. در حقیقت، هرکدام از این اپلیکیشن‌ها از لحاظ گرافیکی یا دقت اطلاعات از نقاط مثبتی بهره می‌برند. از بین این موارد، اپلیکیشن The Weather Channel از لحاظ پیش‌بینی باران بهترین عملکرد را دارد. AccuWeather هم از نظر پیش‌بینی دما عملکرد خوبی دارد اما از لحاظ پیش‌بینی باران از دقت کمتری نسبت به The Weather Channel بهره می‌برد. اگر هم در مناطق ساحلی و پربارش زندگی می‌کنید، بهتر است نگاهی به اپلیکیشن DarkSky بیندازید.

Yahoo Weather / DarkSky

اپلیکیشن های اندروید

گزینه بعدی یعنی Weather Underground در بین اپلیکیشن های اندروید از لحاظ پیش‌بینی دما عملکرد قابل توجهی دارد و پیش‌بینی میزان بارش آن هم بالاتر از حد متوسط است. در نهایت، اپلیکیشن Yahoo Weather از بین موارد مذکور از رابط کاربری بسیار ساده و جذابی بهره می‌برد و پیش‌بینی‌های آن هم معمولاً دقت زیادی دارد.

اپلیکیشن‌های ایمیل

Microsoft Outlook / Blue Mail / Email by EasilyDo / Nine

اپلیکیشن های اندروید

برای بسیاری از کاربران اندروید، اپلیکیشن جیمیل در این زمینه حرف اول را می‌زند اما اگر به هر دلیلی از آن رضایت ندارید، گزینه‌های جایگزین بسیار خوبی وجود دارد. بهترین رقیب جیمیل، اپلیکیشن Outlook است که هم از قابلیت‌های جذاب و هم از رابط کاربری خیلی خوبی بهره می‌برد. Blue Mail دست کاربر را برای سوئیچ سریع بین انواع ایمیل‌ها و اکانت‌های مختلف باز می‌گذارد. اگر هم به دنبال رابط کاربری بسیار ساده هستید، اپلیکیشن Email را می‌توانیم توصیه کنیم. در نهایت، برای افرادی که بسیار پرمشغله هستند، می‌توانیم اپلیکیشن ۱۰ دلاری Nine را توصیه کنیم که از قابلیت‌های پیشرفته زیادی بهره می‌برد.

اپلیکیشن‌های تقویم

Google Calendar / DigiCal

اپلیکیشن های اندروید

بیشتر کاربران اندروید از سرویس فوق‌العاده Google Calendar استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن از ویژگی‌های جذاب زیادی بهره می‌برد و پاسخگوی بیشتر نیازهای کاربران است. از این مهم‌تر، این سرویس کاملاً رایگان است و از پلتفرم‌های مختلف می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. اگرچه DigiCal مانند Google Calendar از ویژگی‌های متعددی بهره نمی‌برد ولی در عوض قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی دارد. البته برای نسخه‌ی حرفه‌ای آن باید ۵ دلار بپردازید.

اپلیکیشن‌های زنگ هشدار (آلارم)

Timely / AlarmMon

اپلیکیشن های اندروید

مشخصه‌ای مانند زنگ هشدار در نگاه اول آن‌قدر ساده است که به نظر نمی‌رسد بتوان آن را بهبود بخشید. اما در بین اپلیکیشن های اندروید ، اپلیکیشن Timely موفق به انجام این کار شده است. این اپلیکیشن ابتدا زنگ هشدار را به آرامی پخش می‌کند و سپس به تدریج صدای آن را افزایش می‌دهد. در ضمن می‌توانید آلارم‌های تعیین شده را در گجت‌های مختلف با یکدیگر سینک کنید. اپلیکیشن AlarmMon رویکرد متفاوتی را اتخاذ کرده است. بعد از به صدا درآمدن زنگ هشدار این اپلیکیشن، زمانی می‌توانید از دست آن خلاص شوید که بازی کوتاهی را به سرانجام برسانید. و بله، چنین قابلیت تعدادی از کاربران را عصبانی می‌کند ولی تعداد زیادی هم به طرفدار پروپاقرص آن بدل شده‌اند.

اپلیکیشن‌های کیبورد

Gboard / SwiftKey

اپلیکیشن های اندروید

تمام کاربران اندروید با اپلیکیشن Gboard آشنایی دارند و گزینه‌ی اول بسیاری از این کاربران محسوب می‌شود. در بین اپلیکیشن های اندروید که به‌عنوان کیبورد انجام وظیفه می‌کنند، اپلیکیشن سوایپ‌محور SwiftKey هم طرفداران زیادی دارد. این اپلیکیشن از قابلیت‌های شخصی‌سازی و تم‌های زیادی پشتیبانی می‌کند و خوشبختانه برای بسیاری از زبان‌ها ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی اپلیکیشن Gboard

بهترین اپلیکیشن یادداشت‌برداری

Google Keep

اپلیکیشن های اندروید

اپلیکیشن یادداشت‌برداری Google Keep بسیار ساده، سریع و واجد ویژگی‌های جذابی است. برای بسیاری از کاربران، این اپلیکیشن گزینه‌ی بهتری نسبت به اپلیکیشن سنگین و شلوغ Evernote محسوب می‌شود. به همین خاطر برای این موضوع در بین اپلیکیشن های اندروید به راحتی می‌توان Google Keep را توصیه کرد. برای دسترسی راحت‌تر به یادداشت‌های مختلف، با بهره‌گیری از رنگ‌ها می‌توانید آن‌ها را کدگذاری کنید و حتی از تگ‌های مختلف هم می‌توانید بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی اپلیکیشن Google Keep

بهترین اپلیکیشن نقشه

Google Maps

اپلیکیشن های اندروید

گوگل مپس بدون هیچ شک و شبهه‌ای بهترین اپلیکیشن موجود برای نقشه محسوب می‌شود. علاوه بر دقت زیاد نقشه‌های این سرویس که در سرتاسر دنیا می‌توان از آن استفاده کرد، برای انواع و اقسام مسیریابی‌ها هم می‌توان روی توانایی‌های آن حساب کرد.

اپلیکیشن‌های فیلتر نور آبی

Twilight / Blue Light Filter

اپلیکیشن های اندروید

اپلیکیشن Twilight دمای رنگ نمایشگر را تغییر می‌دهد و روشنایی آن را پایین می‌آورد. چنین کاری در هنگام تماشای فیلم یا تصاویر اصلاً خوب نیست ولی برای مطالعات شبانه بسیار مثمر ثمر واقع می‌شود. دلیل آن هم بسیار ساده است، نور آبی نمایشگر بر مغز تأثیر می‌گذارد و منجر به بی‌خوابی می‌شود. در بین اپلیکیشن های اندروید که چنین کاری را انجام می‌دهند می‌توانیم به Blue Light Filter هم اشاره کنیم که از رابط کاربری جذابی بهره می‌برد و قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی دارد.

۲. اپلیکیشن‌های شخصی‌سازی

بهترین لانچر اندروید

Nova Launcher

اپلیکیشن های اندروید

تعداد زیادی لانچر برای سیستم‌عامل اندروید وجود دارد اما طی سال‌های گذشته در بسیاری از فهرست‌ها، Nova Launcher به‌عنوان بهترین گزینه موجود در نظر گرفته شده است. این لانچر در انواع گوشی‌ها (به‌خصوص آن‌هایی که توان زیادی ندارند) به‌خوبی و روانی اجرا می‌شود. نسخه‌ی رایگان آن قابلیت‌های زیادی دارد ولی توصیه می‌کنیم از نسخه پولی آن استفاده کنید که قابلیت‌های جذاب زیادی را به ارمغان می‌آورد.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی اپلیکیشن Nova Launcher

گزینه‌های جایگزین

Microsoft Launcher | Google Now | 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.