اپراتورها

تلفن همراه

December 21, 2018
18:43 جمعه، 30ام آذرماه 1397
کد خبر: 96519

وزارت ارتباطات: نامه رگولاتوری برای تعریف بسته‌های جدید اینترنت ارتباطی به فیلتر اینستاگرام ندارد

رئیس مرکز روابط‌عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام می‌کند نامه‌ای که در شبکه‌های مجازی با عنوان دستور وزارت ارتباطات برای فیلتر اینستاگرام دست به دست می‌شود صحت ندارد. جمال هادیان با اعلام این موضوع به پیوست گفت: «نامه‌ای اخیرا از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی‌(رگولاتوری) به اپراتورهای ارتباطی ارسال شده تا بسته‌های اینترنتی جدید برای خانواده‌هایی که مایل به دسترسی فرزندانشان به اینستاگرام نیستند، تعریف کنند و این نامه هم براساس ابلاغیه مرکز ملی فضای مجازی به وزارت ارتباطات بوده است.»
 
photo_2018-12-21_13-09-31.jpg
 
او در ادامه افزود: «متاسفانه رگولاتوری این نامه را با مهر محرمانه برای اپراتورها ارسال کرده است که این کار اشتباه بوده و وزارت ارتباطات تذکر لازم را به این سازمان داده است چرا که قرار نیست اتفاق محرمانه‌ای رخ دهد و این دستور مرکز ملی فضای مجازی است و دستور این نهاد نیز برای ما لازم‌ الاجرا است.»
 
او در پاسخ به این سوال که این ابلاغیه مرکز ملی فضای مجازی مربوط به چه موضوع است و با چه هدفی به وزارت ارتباطات ابلاغ شده اعلام کرد: « جزییات دقیق این ابلاغیه را در حال حاضر نمی‌دانم اما به صورت کلی یک ابلاغیه در مورد مجموع مسائل فنی و غیر فنی فضای مجازی است که یک بند آن هم در مورد تعریف بسته‌ها اینترنتی مخصوص خانواده‌هایی بوده که تمایل دسترسی فرزندانشان به اینستاگرام را ندارند.»
 
امروز (۳۰ آذر)‌نامه‌ای  با مهر «خیلی محرمانه» در برخی شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که در آن رگولاتوری از شرکت مخابرات،  دارندگان پروانه FCP، MVNO،servco و اپراتورهای تلفن‌همراه خواسته است تا با توجه به صیانت از فرهنگ اسلامی–ایرانی، حفاظت از حریم خانواده‌ها و حمایت از محتوای داخلی این فعالان بسته‌های اینترنتی تعریف کنند که امکان اتصال به شبکه اجتماعی اینستاگرام را نداشته باشد.این نامه باعث شد تا  شایعاتی که از هفته‌های گذشته در خصوص فیلترینگ ایسنتاگرام مطرح شده است، جنبه جدیدتری بگیرد.
 
نامه‌ای که رگولاتوری به اپراتورهای ارتباطی در جهت تعریف بسته‌های جدید اینترنت بدون امکان دسترسی به اینستاگرام ارسال کرده است:
 
روز گذشته نیز امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با پیوست خبر از علاقه گروهی برای فیلتر شدن اینستاگرام داده بود. ناظمی تصریح کرده بود که هرچند هنوز مصوبه‌ای از سوی مراجع تصمیم‌گیر در این زمینه تصویب نشده اما برخی به صورت جدی به دنبال فیلتر این شبکه اجتماعی هستند.
 
همچنین محمد کاظمی، عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، نیز در واکنش به گمانه‌زنی برای فیلتر اینستاگرام به خبرگزاری خانه ملت گفته بود:‌«برای فیلتر اینستاگرام بحثی در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه صورت نگرفته و درخواست داریم اگر قرار است تصمیمی در این خصوص گرفته شود، بر رویه قانونی و از کانال کارگروه باشد؛ جلسات تشکیل شود و تمامی اعضا برای بررسی این مساله دعوت شوند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.