امنیت

فناوری اطلاعات

December 22, 2018
12:37 شنبه، 1ام دیماه 1397
کد خبر: 96520

رباتی که سارقان را شناسایی می‌کند!

یک مرکز خرید در لس‌آنجلس، از اولین ربات نگهبان امنیتی خود برای گشت و گذار در مرکز خرید به منظور شناسایی سارقان رونمایی کرده است.
 
به گزارش دیلی میل، این نگهبان امنیتی روبوکاپ مانند قادر به تصویربرداری و فیلمبرداری و ارسال اطلاعات به ستاد امنیتی است تا اگر به مورد مشکوکی برخورد، ماموران سریع آنها را دستگیر کنند.
 
این ربات مجهز به یک دوربین ۳۶۰ درجه، وای‌-فای، بخش‌های حسگر است و می‌تواند ویدیویی که در حال ضبط کردن آن است را نیز به صوت زنده پخش کند، پلاک خودروها را بخواند و افراد را شناسایی کند.
 
ربات یادشده به طور خودکار عمل می‌کند و ظاهر آن شبیه شخصیت "دالک"(dalek) در سریال "دکتر هو"(Doctor Who) و شخصیت اصلی فیلم علمی تخیلی"وال-ای"(Wall-E) است.
 
هدف از توسعه این ربات تشخیص عابران جنایتکار و سارقان است.
 
 
هنوز نامی برای این ربات انتخاب نشده است اما صاحبان این فروشگاه در فکر انتخاب اسمی مناسب برای وی هستند.
 
این ربات که کارمند جدید این فروشگاه محسوب می‌شود، برای نخستین بار آخر هفته گذشته به عموم معرفی شد.
 
این شرکت می‌گوید هدف از توسعه این ربات جایگزین کردن آن با ماموران پلیس و نگهبانان خصوصی نیست، بلکه برای پر کردن نقاط کور در نظر گرفته شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.