اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 22, 2018
15:05 شنبه، 1ام دیماه 1397
کد خبر: 96540

افزایش بیش از ۳ برابری پهنای باند اینترنت در گلستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان هم‌اکنون ۷۰۰ روستای استان به اینترنت پرسرعت مجهز هستند، گفت: امیدواریم تا ۶ ماهه آینده همه روستاهای گلستان به اینترنت پرسرعت مجهز شوند.
 
«محمد احمدی» اظهار کرد: در سال‌های ۹۵ و ۹۶ همه شهرهای استان گلستان به اینترنت پرسرعت ۴G مجهز شدند.
 
وی با بیان این‌که همه روستاهای استان حداقل دارای یک سرویس ارتباطی هستند، افزود: وظیفه اصلی ما فراهم کردن زیر ساخت‌ها ارتباطی و فناوری اطلاعات است و در این زمینه عملکرد استان ما در سطح کشور مطلوب بوده است.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان با اشاره به طرح رومینگ در روستاها، خاطرنشان کرد: در استان گلستان شرکت همراه اول ۴۷ سایت رومینگ را برای ایرانسل و ایرانسل نیز ۲۱ سایت رومینگ را برای همراه اول باز کرده است.
 
احمدی ادامه داد: در این مرحله رومینگ تنها در ارتباطات صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مراحل بعد رومینگ در بخش دیتا نیز میسرخواهد شد.
 
وی تصریح کرد: به‌زودی امکانی مهیا خواهد شد تا تلفن‌های WLL روستایی، با همان تعرفه پیشین در شبکه موبایل قرار گیرند.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان در ادامه گفت: پهنای باند اینترنت استان ۸۰ گیگابیت بر ثانیه بود که از این میزان تنها ۳۰ گیگابیت مورد استفاده قرار می‌گرفت. با پروژه‌ای که در ماه‌های اخیر اجرا شد،  پهنای باند اینترنت استان به ۲۶۰ گیگابیت بر ثانیه توسعه پیدا کرد اما باز هم تنها از ۱۰ تا ۱۵ درصد ظرفیت پهنای باند اینترنتی که وارد استان می شود، استفاده می‌کنیم.
 
احمدی تعریف نکردن سرویس و مهیا نکردن ظرفیت دسترسی اپراتورها را از جمله علل استفاده نکردن از همه ظرفیت پهنای باند استان دانست و گفت: هیچ محدودیتی برای واگذاری پهنای باند به شرکت‌ها یا اپراتورهای متقاضی نداریم.
 
وی در ادامه تصریح کرد: تاکنون در گلستان به ۴۹ طرح در بخش IT و ICT، تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به مبلغ ۲۲ میلیارد ریال پرداخت شد.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان با اشاره به وام وجوه اداره شده، یادآور شد: متقاضیان برای دریافت این وام می توانند به آدرس اینترنتی https://ees.ict.gov.ir/web/loan/home مراجعه کنند. این تسهیلات با کارمزد ۸ تا ۱۲ درصد است و محدودیتی در پرداخت آن نداریم.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.